Mindennapok

Kellemetlen apróságok

Újabb –kellemetlen – meglepetések az olasz mindennapokból.

Pénzváltás: mivel nemrég Skóciában voltam, szerettem volna némi pénzt váltani már itt, hogy ha valami miatt szükségem lenne rá rögtön érkezés után, akkor ne legyek bajban. Hát, ez nem egyszerű dolog, ugyanis a bankok egyáltalán nem váltanak pénzt, előzetes kérelem nélkül. Még a legkisebb összeget sem. Ha viszont egy héttel előre kérelmezem, akkor akár hajlandóak is rá, de ne legyenek illúzióink, semmivel sem jobb áron, mint a kinti pénzváltók. Hát jó, első lépésben nem sikerült megoldani gondoltam, de a városban minden utcasarkon van egy pénzváltó, hátha… Persze gondoltam én, hogy egy ilyen, a turistákat szemérmetlenül kizsebelő városban ez sem lesz egyszerű, de az azért minden várakozást felülmúlt, hogy nem csak rettentő magas commissione-t kérnek (5-10 euró), hanem minden egyes beváltott pénzegység után 10 centet felszámolnak. Azaz hosszas számolás után kiderült, hogy az aznapi hivatalos 350 forintos fontárfolyam helyett 465 forintba került volna egy font (persze euróból váltva, csak a viszonyítás végett számoltam így is ki). Ez azért nem kicsit borsos ár, amolyan uzsoraszagú. Mit mondjak, inkább a londoni reptéren váltottam pénzt…

Szemüveget szerettem volna csináltatni, így hát utánakérdeztem, vajon fizeti-e egy részét az olasz társadalombiztosítás. Kiderült, hogy erről szó sincs, ez nem tartozik a támogatott szolgáltatások közé, mitöbb, ha itt szeretném a szemvizsgálatot elvégeztetni, az egy kb. 30 eurós ticket-be kerül (bár ez attól függ, néhányan 70 eurót fizettek érte). Tekintve, hogy végül a szemüveg (jó minőségben, fényre sötétedő üveggel ugyan, de) 420 euróba kerül, nem olcsó mulatság, nem csoda, hogy az emberek nagy része az előre gyártott, kétes minőségű olvasószemüvegekkel húz ki akár éveket is, hiába hangoztatják, hogy hosszútávon inkább ártanak, mint használnak. Erre gondolhatna a tb is…

Reklámok

Szólj hozzá!

