Tévé-kultúra

The San Remo Phenomenon

Mert bizony az: jelenség ez az évente megrendezett egyhetes San Remo fesztivál. Előrebocsátom, hogy személy szerint kiütést kapok a bugyuta daloktól, az előhalászott régi énekesektől, és az egész csilivili varietétől. De ez legyen az én magánvéleményem. Azt mondjuk nem értem, hogy miért állami pénzből megy ez az állami tévében… Mert ha egy kereskedelmi adó csinálja, hát legyen, abba fektet bele, amibe akar, de hogy adópénzekből ugyanezt?

Na jó, kerülném is az egészet, de nem nagyon lehet. Egy hétig minden erről szól, az újságok, az internet, és nem utolsósorban az esténkénti 4-5 órás adás.

Csak hogy lássátok, miről is van szó (még ha nem is tudjátok a Rai 1-t fogni): itt lesz (vagy volt) Jennifer Lopez (aki, mint megtudtam a mai újság címlapjáról, 12 szobát kért – enélkül az információ nélkül aludni sem tudtam volna), az utóbbi években valahonnét előhalászott és azóta nagy tévés karriert befutott savoyai hercegi sarj (aki biztos fontos lenne az országban, ha még királyság lenne, de az már rég megszünt) – bár énekelni ez utóbbi nagyon nem tud, de az meg kit érdekel-, meg Pupo, akinek a neve nemcsak magyarul ébreszt érdekes és inkább ciki asszociációkat.

Nem is tudom hirtelenjében, ki mindenki hasonlóan fontos és érdemes “művész” lesz még látható az elkövetkező napokban, de ami biztos, az az, hogy Antonella Clerici nevű “konferansznő” ott lesz. És itt álljunk meg egy szóra. Az egésznek talán a legjobb üzenete, hogy a nagy esemény konferálására egy negyvenöt éves, eléggé teltkarcsú nőt találtak meg (főleg a totál szétplasztikázott arcú ès testű celebek hazájában). Hozzátenném azt is, hogy míg a tavalyi műsorvezető Bonolis-t a halálba cikizték a csillagászati összegű fizetése miatt (amin ő röhögve továbblépett, végülis az övé a karaván, a kutyák meg hadd’ ugassanak),  idén én egy szót sem hallottam ilyen összegekről (és nem szeretném feltételezni, hogy azért, mert egy nőnek eleve nem fizetnék még a töredékét sem, mint egy férfinak – bár ez ebben az országban elég valószínű).

Namost mondott Clerici nagyon népszerű, remekül teljesít a déli főzős-versenyes műsorokban, ügyesen beszerzett magának egy 15 évvel fiatalabb “jópasi” férfit és 44 évesen még gyereket is szült (az elsőt). Mindezek nekem nagyon szimpatikussá teszik (viccen kívül, nagyon szorítok neki!), és úgy tűnik, ezzel az ország nagy része így van. Csak sajnos láthatólag nagyon nagy zavarban és megilletődöttségben találja magát, ha nem a paprika csapatot kell buzdítania, vagy a paradicsom csapat tagjaitól kikérdezni a hozzávalókat.

Ez ugye viszont elég ciki egy ilyen volumenű varieté műsorban…

Na de nem is ragozom tovább, már csak pár napot kell kihúzni a végéig, nameg azt a pár hetet, amíg az aktuális győztes aktuális száma fog folyni a csapból is (meg a mobilokból, brrr)… hogy átérezzuk előre is a dolgot, hallgassátok meg a tavalyi győztes számot itt.

2 thoughts on “The San Remo Phenomenon”

  1. hát én sajnos nem tudom fogni a csatornát de akik 2008-ban nyertek azok szerintem jók voltak! vagyis én legalábbis szeretem a hangjukat!(L)

Szólj hozzá!

