Étel - ital

Pasta e ceci

Azaz csicseriborsòs tèszta…

Az eredeti (puglia-i) recept szerint elkèszìtett csicseriborsòt èn magàban eszem inkàbb, de sokan nem àllnak itt meg, hanem tèsztàhoz keverik.

Tehàt: felvàgok apròra egy hagymàt, ès olìvaolajon megdinsztelem. Amikor màr jò puha (gyakran mèg egy kis vìzzel is forralom, hogy teljesen elfojon), akkor beleteszem egy lecsepegtetett csicseriborsò-konzerv tartalmàt.

Akinek sok ideje van ès nem bìzik a konzervben, az megveheti a szàraz csicserit, ès egy èjszakai àztatàst kovetoen felhasznàlhatja, termèszetesen jòval hosszabb fozèsi ido mellett.

Hozzàadok egy apròra vàgott paradicsomot, rozmaringot, sòt, borsot. Ezt jòl osszefozom.

En àltalàban ennèl a fàzisnàl megàllok, ès kenyèrrel eszem a csicserit. Aki tèsztaimàdò, az kifozhet mellè egy adag kisebbfajta tèsztàt, ès ezzel osszekeverve tàlalhatja.

Amiòta a csalàdom ismeri a csicserit, szàmos vàltozatàt kitalàltàk, pèldàul daràlt hùst is tesznek az ètelbe, ès azzal eszik a  tèsztàt, netàn paprikàval is ìzesìtik , porkolt mòdjàra…

Ugyanez a babbal is elkèszìtheto, de èn egy fokkal jobban kedvelem a csicseriborsòt, ami a règi magyar nèpdalokban szerepel ugyan, mègis eltunt a magyar gasztronòmiàbòl az utòbbi èvtizedekben. Ma viszont ismèt èrdemes keresni, mert mostanàban meg lehet talàlni akàr szàraz, akàr konzerv formàjàban (pl spar-ban).

4 thoughts on “Pasta e ceci”

  1. Ezt kiprobalom! amikor meglattam a boltban a csicseriborsot (es magamtol rajottem, hogy a ceci az valoszinu csicseriborso :D) egybol megvettem (otthon eletemben nem vettem es nem is lattam iylyet! :)) de azota nem tudok mit kezdeni vele! 🙂

    1. probald ki, nekem nagyon bejon a csicseriborso-porkolt (hogy az italo-magyar fuzios konyha egy remeket emlitsem :))) de orolt paprika helyett paradicsomkockakkal fozom. Anyukam a paprikas valtozaot kesziti (o mar marad a magyar konyhanal :))) Ja, koncervben vetted, vagy aztatni kell???
      Es erdekesseg: a puglia-i dialektusban ciceri a csicseriborso (hm olasz magyar rokonsag?? na, csak viccelek :))))

      1. Ja, es meg valami eszembe jutott: az arab konyhaban sokszor talalni a csicseriborso-kremet (husokhoz, kenyerre, zodsegekhez). Ezt koppintva en megcsinalom a fentebb leirt csicseriborso-porkoltet es aztan osszeturmixolom. Ezt kenyerre (piadinara, piritosra, sos kekszre) kenem es eloetelnek is szoktam adni (me a munkaba hozni ebedre :))).

  2. Már eszem is, köszi a tippet! 🙂 rozmaring híján kakukkfüvet tettem bele, így is jó! Majd kipróbálom a krémet is.
    Ja, dehogy vettem szárazat, nekem teljesen megfelel a konzerv. És így az elkészítése 25 perc alatt van (nálam kb ennyi a max idő amit főzésre szánok :P)

Szólj hozzá!

