Étel - ital

A pinzimonio…

.. tipikusan olasz szokás. Előételnek is lehet, vagy csak úgy, zöldség-élvezetből.

Tehát: megtisztítunk, felvágunk sokféle zöldséget (most van a frissek szezonja), répát, édesköményt, radicchio salátát, endíviát, retket, uborkát, halványítózellert, póréhagymát, avokádót, articsókát, karfiolt (igen, bizony, nyersen!) és még ami eszünkbe jut….

Egy tálkába jóféle olívaolajat öntünk (nem győzöm mondani, hogy extraszűz, hidegen sajtolt olajat használjunk mindig :), kis sót és borsot szórunk bele és a zöldségek mellé kínáljuk.

Valahogy így:

Netàn ìgy:

Reklámok

6 thoughts on “A pinzimonio…”

  1. Ha már karfiol, akkor említsük meg a brokkolit is, mert az is sokkal finomabb nyersen, mint feldolgozva 🙂
    Mártogatni pedig szerintem finomabb vmilyen tejtermékkel feldúsított krémbe. Kefír, tejföl, krémsajt, stb. tetszőleges kombinációjába.

  2. Ok, igazad van.
    Csak engem egy kicsit sokkolt ez, hogy natúr olajba mártogatják, így el is kerülte a figyelmem az első mondat 🙂
    Gondoltam hangsúlyozom, hogy a tipikus olasz recept ellenére a tejtermékes mártogatós egy fokkal kímélőbb/finomabb 🙂

    1. nekem is furcsa volt elsore, de azota megtanultam, hogy az olivaolaj “kincs” :)) midenbe azt tesszuk, sot, az olivaolajjal meglocsotl kenyer nagyon finom (mondjuk az otthoni zsiros kenyer itteni megfeleloje). Sot, amiota itt vagyok, meg a fankot is olivaolajban sutom ki :))))

Szólj hozzá!

