Infrastruktúra

Fura szokàsok az olaszok hàza tàjàròl

Ugyan most màr mi is tömegesen vesszük Magyarorszàgon az olasz bùtorokat, azèrt van nèhàny olyan lakberendezèsi szokàs, ami otthon furcsànak tűnik.

Mindenekelőtt ilyen a mosogatò feletti beèpìtett edènyszàrìtò, ami minden olasz hàztartàsban megtalàlhatò, ès valahogy ìgy nèz ki:

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Logikus ötlet, meg praktikus is, de azèrt meg kell mondanom, hogy amìg mindent kèzzel mosogattam, telente gyakran kellett a lecsepegett vizet takarìtani a szàrìtò aljàbòl, mert magàtòl nem szàradt meg a bezàrt szekrènyben (ès persze nincs hova lefolynia).

Aztàn ilyen èrdekes dolog mèg az, hogy előszeretettel teszik ki a teraszra a cirkòt, meg a mosògèpet is. Es nemcsak dèlen, hanem èszakon is, ahol adott esetben akàr fagy is. Ennek a legfuràbb pèldànyàt egy baràtunk lakàsàban làttam: az ùjonnan vett lakàshoz tartozik egy udvar(ka), ès a fal mellett àll (mindenfèle tető nèlkul) a mosògèp, letakarva persze – csak akkor takarjàk ki, amikor hasznàljàk.

Erdekes megoldàs….

Reklámok

4 thoughts on “Fura szokàsok az olaszok hàza tàjàròl”

  1. Igen életem első olasz albérletében néztem nincs mosogatógép de edényszárító se aztán elment tulaj nyitogatom szekrényeket és mosogató felett ott a szárító :))

    Jó ennek még van némi értelme, de pl. a 2. képen a szárító csak úgy a konyhabútor felett?…

  2. nekem is a mosogatò felett van itt Olaszo.-ban-csak ìgy logikus!!!(van alatta egy direktlukas muanyag tàlca)
    Pesten egy asztalossal csinàltattam az ottani garzonomban egy ilyen “olaszcsurgatòt”/mivel nem tudok meglenni nèlkule-mindig kèznèl van a tiszta edèny/ -azt mondta, megèrtette, mire gondolok-de bepolcolta az aljàt!!!!
    -hàt akkor persze, hogy nem csopog a mosogatòba le a tànyèrokròl a viz-su:sse meg a nagy eszèt…

  3. Na, előttem vörös posztó ez a csurgató! Gyűlölöm! És én egyáltalán nem találom praktikusnak. Sokkal több időt vesz igénybe az edények magaslati levegőre juttatása, mintha egyszerűen magam mellé tenném, és a hónaljamba is mindig becsurog a víz. Ha megpróbáltam gyorsítani a tempón, biztos, hogy 1-2 edény bánta. Hála istennek nekem otthon ( Giussano ) az inox, mosogatóra helyezhető vari van, de az olasz rokonságban, ha 1-1 vendégségben felajánlom lovagias szolgáltatásaimat mosogatás terén, mindíg nagybőszen fejtegetem, mennyire utálom. ( Nekik ugyanis kivétel nélkül ilyen szerkentyűjük van.)

Szólj hozzá!

