Étel - ital

A palacsinta olasz módra

Én még élő olasszal nem találkoztam, aki otthon palacsintát készített volna – ki tudja miért, ez a nálunk alapvetőnek számító édesség itt valahogy csak házon kívül képzelhető el. Eszik azért, szinte minden városban lehet palacsintást találni, ahol aztán sokféle változatban van palacsinta, röpke 3-4 eurótól kezdődően.

Na most annál nagyobb “bella figura”-t nehéz elképzelni, mint amikor egy vacsoravendégség végén palacsintát szervírozol – sk. készítettet. Eddig még mindenkit sikerült vele lenyűgözni, pedig ha tudnák, hogy nálunk a gyerekek az első konyhai tapasztalataik közt tanulják meg a palacsintasütést…

Van egy változata, ami szerintem különösen finom, én ezzel szoktam kezdeni: a nutellás-banános palacsintával. Ha meg sikerül nagyora sütni a palacsintát, és nem tekerni, hanem négybehajtva szervírozni, tuti  a siker.

Így valahogy:

Reklámok

21 thoughts on “A palacsinta olasz módra”

  1. Tenyleg, ez bennem is megfogalmazodott mar. 🙂 letezik a palacsinta, mondjuk olasz neve nincs, legalabbis en meg a crepe-nel jobbat nem hallottam, de otthon senki nem csinal, csak a 4 Euros verzioval lehet talalkozni. 4 eurobol en otthon csinalok szazat is. 🙂 (csak ne oliva olajjal kelljen!!!)

    1. nem tudom, ti hogy vagytok vele, de az ismeroseimnek nem nagyon tetszik a besamel martas… a tobbi menne, de az a franya martas 🙂

      1. a hortobagy palacsintahoz :)) arra a bejegyzesre valasozltam, de lehet, hogy nem ertheto igy… bocsanat 🙂

      2. De igen,értettem, azonban azt még mindig nem értem hogy a hortobágyihoz miért kellene besamel.
        Szerintem arra nincs szükség.
        Te milyen receptet ismersz? Mikor használnád a besamelt?

      3. Ja, en ugz ismerem, hogz besamellel kikeverik a (porkolt)szoszt, es azt ontik ra. De en altalaban tejfollel keverem ki a szoszt es azt ontom ra.

      1. azt èn is:-)
        de a palacsintàba a klasszikus toltelèket szeretem (a fotòn a Nutella nagyon sotètnek tunik-olyat ètcsokiszòsz szìne van)

    1. fogadjunk?
      anyósom párolt rizst evett az én “oridzsi” magyar gulyáslevesemhez!! na ez(!) a nem semmi 😀 😀

    1. Tejföl olaszul: panna acida.
      De nem nagyon kapható. Én itt egyéb híján egyszerű főző tejszínnel csinálom.
      Nem olyan, mint otthon, de hasonló 🙂

      1. A panna acida kaphato a nagyobb bev. kozpontokban: Esselunga, coop, conad -legalabbis Toszkanaban. Dragabb (es zsirosabb) valtozata a creme fraiche. Nekem altalaban a jogurt greco is megteszi…

  2. a tejföl beszerzése eleinte nekem is gondot okozott (ezért a főzőtejszint kevertem joghurttal), de azután egy magyar ismerősöm felvilágosított, hogy orosz és román élelmiszerboltokban lehet venni. és nem csak tejfölt, de kefírt, savanyúkáposztát, zellergumót, petrezselyemgyökeret, néha még friss kaprot is.

Szólj hozzá!

