Tévé-kultúra

Nők és reklám

Azt mindannyian látjuk, hogy rengeteg, a női testet valamilyen tárgy reklámozására használó spot van tévében, újságban, óriásplakáton.

Esténként egy normál film megtekintése alatt akár több tucat ilyen, a női testet az arcunkba toló reklámmal szembesülünk, akármelyik csatornát is választjuk.

Egy ideje már küzdenek ez ellen civil szervezetek és alapítványok, néha hatásos filmecskékkel is, de a tegnapelőttig nem igazán sikerült áttörést elérniük.

Mara Carfagna esélyegyenlőségi miniszternő és az Istituto dell’autodisciplina pubblicitaria megegyezett arról, hogy hatékonyabban fognak együttműködni a sértő és vulgáris reklàmok ellenőrzése és visszavonása területén. Ahogy a miniszternő fogalmazott: “Ennek a megegyezésnek köszönhetően a hivatal ezentúl kérheti egy reklám visszavonását a nyomtatott sajtóban és a televízióban, amennyiben az adott reklám a nőképet sérti, vagy nyíltan szexista és erőszakos.”

Hozzátette még: “A fenti kommunikációs eszközök és a marketing fontos szerepet játszhatnak a gender-sztereotípiák elleni harcban, és fontos szerepük lehet a nő értékének közvetítésében annak teljességével és sokoldalúságával együtt, valamit abban, hogy korrekt képet adjanak a nő társadalomban betöltött szerepéről.”

Azt, hogy ez nem csak egy újabb papír, aminek semmi hatása nem lesz a reklámokra, onnan lehet sejteni, hogy az aláíró Intézetet elismeri a Rai, a Mediaset és a Sky is, ami gyakorlatilag lefedi a tömegmédia tévés részét, és a többi tag között van az a 18 reklámcég, amely a reklámpiac 90 %-át tartja kézben.

A sértőnek talált reklámokat be lehet jelenteni (emailben: serep@pariopportunita.gov.it), és ha a hatóság indokoltnak találja a panaszt, 48 órán belül letilthatja az adott reklámot.

Hajrá, figyeljünk….

Reklámok

9 című bejegyzés “Nők és reklám” gondolatot, hozzászólást tartalmaz

  1. Szívesen indítanék erről egy vitát, mert én nem teljesen értem mi is történik itt… és mi lenne a megoldás vagy mi lenne a helyes helyette vagy mi az ami egyáltalán helytelen ebben az egészben?

  2. Az a baj,hogy az emberek nagy rèszènek annyira normàlis,(mert beleèpult a mindennapjaiba,)hogy nem èrtik mi is a problèma……a vita elindult.

  3. Na ezzel egyetértek, mert én totál nem értem. 🙂

    És attól hogy a média manipulatívan a nőt tárgynak jeleníti meg, még nem feltétlen lesz igaz, hogy ez a férfiak gondolkodását tükrözi, sőt valószínű, hogy az ujságok tartalma nem tükrözi az emberek nagyobb részének véleményét.

  4. Ez az esemény most nagyon aktuális a Facebook-on:

    Donne dicono NO! In questa settimana su Facebook “IO SONO..”

    Questa sarà una settimana importante (dal 24 al 31 gennaio 2011) , in tutta Italia donne organizzaranno sit-in, dibattiti, cortei o assemblee pubbliche, flash mob per palesare con forza il nostro NO a questo sistema di compravendita delle donne, allo sfruttamento del corpo femminile.. richiedendo che siano riaffermati i nostri diritti come donne: diritto al lavoro ed all’auto-determinazione.

    1. Ajanlom a kovetkezo blogot, vita mindenrol, ami ehhez a temahoz kapcsolodik…
      http://tukor.nolblog.hu/
      Valamint gondolom, az allando olvasok eszreveszik, hogy eleg sokszor irok ehhez hasonlo temakrol.. 🙂 es meg szandekomban is all ezt folytatni. Ha van temaotletetek, akkor mondjatok 🙂

    2. Tényleg magyarázzátok már el légyszíves. Annyit látok, hogy mondjuk nemet, de igazából nincs igazi indok, hogy mire.

      Még jobban egymásnak feszítik a nőt meg a férfit a nem létező probléma mentén. Sok sikert a nagy felvilágosult Európának, ne is lepődjünk meg ha 40 év múlva a fehér nép olyan lesz, mint a fehér holló.

      1. Eddy, nem szeretnek nagyon belemenni (ahhoz menjunk at a masik blogra), de annyi talan eleg lesz: nem arra, hogy ugyanazert a munkaert kevesebbet keressenek; nem arra, hogy ugyanolyan kepessegekkel és kepzettseggel alacsonyabb beosztast erjenek el; nem arra , hogy minden munkat ok csinaljanak otthon (a rendes munka mellett), es nem folytatom. Sajnos a problema letezik. Ha te a sajat eletedben nem talakoztal vele, boldog ember vagy (vagy csak nem veszel eszre kellemetlen dolgokat????)

  5. Eddy, rengeteg mondanivaló lenne ebben a témában..

    Ja, egyébként ez is egy érdekes kezdeményezés: a jelenlegi “politikai” botrány kapcsán rengeteg fénykép érkezett a “La repubblica” szerkesztőségébe ezzel a szlogennel: “Sono donna e dico basta” – Azaz “Nő vagyok és azt mondom, elég.” Ha azt veszem, hogy az olaszok általában már semmire se reagálnak ilyen hevesen, nem rossz eredmény…
    Itt a link ha érdekel valakit:
    http://www.repubblica.it/static/speciale/2011/sono-donna-e-dico-basta/index.html?ref=HRER2-1

  6. Felőlem átmehetünk a másikra, de gyorsan:

    -“nem arra, hogy ugyanazert a munkaert kevesebbet keressenek”: pontosan ugyanazért a munkáért ugyanannál a cégnél? továbbá a világon sok minden másnak gyökeresen kéne megváltoznia pluszban.

    – “nem arra, hogy ugyanolyan kepessegekkel és kepzettseggel alacsonyabb beosztast erjenek el”: évek során pont az ellenkezőjét tapasztaltam

    -“minden munkat ok csinaljanak otthon”: erre meg hirtelen nem is tudok mit mondani…. azért nehogymár mozgalmat inditsunk, mert valaki nem tud férjet választani.

Hozzászólás a(z) olaszorszagbajottem bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s