Étel - ital

Cenci

már Toszkánában cenci, mert máshol más neveken fut ez a farsang környékén előszeretettel sütött édesség.

Engem egy kicsit a forgácsfánkra emlékeztet, de ízre már tisztán érezzük a különbséget.

A lényeg, hogy az évnek ebben a periódusában minden bárban megtalálható, és érdemes megkóstolni…

Ha otthon próbálkozna valaki az elkészítésével, akkor íme a recept:

Hozzávalók (4 személyre, elsőre talán érdemes a felével próbálkozni):

  • 20 dkg di finomliszt
  • 2 tojás
  • 1 kanál zsír
  • 1 kanál cukor
  • 1 csipet só
  • 1/2 citrom héja

Kikeverni a hozzávalókat, és  gyorsan kidolgozni a tésztát (nem kell nagyon sokat gyúrni).

30 percig hűvös helyen pihentetni, aztán nagyon vékonyra kinyújtani.
10-15 cm-es lapokra vágni (de lehet hosszúkásra is), majd kisütni forró olajban. A végén porcukorral megszórni.
13 thoughts on “Cenci”

    1. jaja, én is így ismerem 🙂 kb olyan mint a csöröge fánk.. (de persze ugyanúgy, mint a palacsintát ezt se süti senki otthon)

  1. ú-úú! ésha már kaja… találtam tejfölt az ipercoopban! 12%-os; 700kcal egy pohárral, és inkább kefírre hasonlít az íze 😀 ahahha

      1. márka MEGGLE. panna acida. 12% grassi 😀
        nem épp diétás cucmó, de egyelőre megelégszünk ezzel, míg nincs más.. mert errefelé (RA) sajnos esselunga nincs, a lidl-ben meg nem árulnak…
        Ja! Viszont a lidl-ben találtam olyasmit ami nagyon hasonlít a “creme bonjour”-ra: “CREFÉE- frischkasezubereitung mit franzözischen krautern”. Nagyon finom szendvicskrém!

    1. Fiocchi di latte (!)

      ez hasonlít a legjobban ahhoz amit mi OKÉ túróként vettünk meg Mo-on 🙂
      vettem most először, hogy nagy hévvel majd rétes lesz ebből..
      mert istenuccse nem kezdek meg még egy évet úgy, hogy nincs túrósrétes!!

      Szóval megcsináltam, jelentem isteni lett (ha tehetnék fel képet meg is mutatnám)

      szóval aki a magyar túrót szeretné helyettesíteni a ricotta felejtős, ez viszont úgy néz ki, h megáll a lábán (kicsit “levesebb” mondjuk, de egy kis adag semolinoval már mindjárt felszívja magát) 🙂

      legközelebb megpróbálok túrós csuszát csinálni….. 😀

      1. Aha azt en is veszem, bar leginkabb salataba szoktam rakni. Le lehet csepegtetni, mondjuk egy szurobe teve egy 10 percre. Az is segithet a nedvesseg-probleman. Viszont: nekem kicsit sosnak tunik, nem volt erezheto a retesben? 🙂 (pl a philadelphia-val keszitett cheese-cake is sonak tunik nekem :)))
        Udv a blogon iden is :)))

      2. Én otthon is tojássárgájával, citromhéjjal és kristálycukorral csináltam a túrótölteléket (rétes-palacsinta) – nem is tudom, hogy kóstoltam-e valaha túrót csak úgy magában 😀
        Mindenesetre ugyanígy tettem most is (csak ugye a semolino hozzáadásával) és tök finom lett. A lecsepegtetés jó ötlet, eszembe se jutott, látod!

        hja és persze buék 😉

Szólj hozzá!

