Munkakeresès

Munka délen

Emlékeztek, a múlt héten írtam a déli munkakeresés nehézségeiről, így:

5. Dél-Olaszországban majd milyen szuper lesz.

Hát nem lesz szuper. Nagyon sajnálom, hogy ezt így, de nagyjából nulla annak a lehetősége, hogy állást találj. Amikor a helyiek hivatalosan 1000 euróért dolgoznak, amiből valósan csak 600-at kapnak meg (a többit lenyeli a munkaadó), amikor menekülnek onnan a fiatalok, mert egyszerűen semmi életlehetőségük nincs, amikor ezerszámra érkeznek hetente az észak-afrikai bevándorlók – akiken nagyrészt délen szórnak szét, akkor hidd el, nem érdemes a szerencsédben bízni.”

Most találtam egy térképet, amely éppen a munkanélküliség eloszlását mutatja (és ez nem az inaktivitás, csak a hivatalos munkanélküliség – tudjátok, mi a különnbség: az inaktív nem dolgozik, de nem is keres munkát, tehát nem regisztrált munkanélküli. A munkanélküli az, aki szeretne valamit találni.).

Íme: szerintem elég plasztikus…

7 thoughts on “Munka délen”

  1. és egyébként meg ez annyira igazságtalan.. úgy értem, hogy rohadt maga a rendszer.. mert ott van a gyönyörű délolaszország, és pang a szegénységtől…
    hiába van átlátszó szuperkék tenger, hiába vannak olyan tájak amitől a lélegzet eláll, hiába a jóidő, a nap, az emberek “egyszerűsége”.. ez mind mind pocsolyában vesztegel és döglődik… engem mindig elszomorít, amikor felvetem a Nápolyba való kirándulás lehetőségét a válasz !mindenkitől!, hogy “na én oda be nem teszem a lábam” … sőt … “Ancona alá nem is érdemes menni, ha egyben akarod megúszni az utazást” :-/

    és arról még nem is beszélek, hogy a lakóhelyemen nyáron (szezonban) megjelenő délolasz fiatalok számával csak a román munkások száma vetekszik..

    1. Igen, ez igaz, de ok altalaban nem regisztralt munkakeresok, hanem “csak inaktivak”. Ezert is irtam a ket fogalom kulonbozosegerol a bevezetesben.
      Mivel itt csak rovid ideig jar a munkanelkuli segely (vagy allaskeresesi tamogatas), tenyleg azok szoktak regisztralni, akik meg keresnek munkat. Az inaktivak joval tobben vannak, es persze egy reszuk feketen ugyan, de dolgozik.

  2. Szia!

    Első sorban graulálni szeretnék a bloogodhoz!
    Kb 3 napja kezdetem el olvasgatni és nagyon sok olyan információt kaptam amiről fogalmam sem volt!
    Igazából a véleményedre vagyok kíváncsi.
    Én magyarországon élek 22 éves vagyok.A párom kitaláltab egy 4 napja kb h menjük ki dolgozni olaszországba mert ott jobb a helyzet mint itthon.Ez ez így nem is hangzana rosszul!
    Viszont nincsen nyelvtudásunk!
    Nem ismerünk kint senkit sem!:(
    Szóval hát ő úgy gondolta h beülünk az autóba és a fontosabb cuccokat bepakoljuk és irány ki mert ez másoknak is iskerült nekünk miért ne!Igen ám de én azért egy kicsit félek!Ebben az ügyben szeretném a véleményed!Előrre is köszönöm!

Szólj hozzá!

