Tévé-kultúra

Euro Vízió??

Csak nem állhatom meg szó nélkül: volt ugye ez az Euroviziós Dalfesztivál, ami valamiért a magyaroknak olyan fontos évek óta, és ahol idén a magyar szereplő nem valami fényes hellyel zárt. Komolyan mondom, annyit emlegették a magyar sajtóban, hogy felmentem a youtube-ra és meghallgattam az egyébként egyáltalán nem rossz, sőt, kimondottan dallamos darabot. Namost persze (saját vélemény, nem érdemes belekötni :)) egyik dal éppen olyan, mint a másik, kb. egy szinten mozognak, egy az elvárás, lehetőleg dallamos és népszerű legyen.

Viszont: megütötte a fülem, hogy az olaszok meg másodikok lettek, egy szintén kellemes dallal (ami nekem valamiért nagyon ismerős, csak nem tudom felidézni, honnan – ha esetleg valakinek beugrana, az szóljon, szerintem csak annyit változtattak egy már sikeres darabon, hogy ne lehessen plágiumnak nevezni) . Szóval én életemben nem hallottam még Raphael Gualazziról, de tény, hogy nem az (olasz) zenegyűjtés a hobbim. A dal kellemes, simán el lehet hallgatni háttérzeneként.

Csakhogy, ami nagyon vicces, hogy második hely ide vagy oda, egy hangot nem hallottam – olvastam az egész eurovízióról az olasz sajtóban sem az előkészületek alatt, sem a megszerzett második hely után. Tegnap hazafelé az autóban rádiót (Capital) hallgatván tűnt fel az alábbi párbeszéd:

(egyik műsorvezető): te, azt hallottad, hogy olasz versenyző lett a második az eurovízióban, Azerbajdzsán után?

(másik műsorvezető): hahahah Azerbajdzsán… (és még valami nagyon ironikus megjegyzés, amire nem emlékszem pontosan), majd léptünk a következő megjegyzéshez.

Hát, ennyi. Szerintem Mo-n sem lenne érdemes ezen annyit gondolkozni. Igaz, hogy az olaszoknak megvan a saját, különbejáratú San Remo-juk, na olyankor minden arról szól 🙂

San Remoról: https://olaszorszagbajottem.wordpress.com/2010/02/19/the-san-remo-phenomenon/

Reklámok

10 thoughts on “Euro Vízió??”

  1. Valoszinuleg azert nem volt itt egyaltalan semmi reklamja mert az elmult 5-6 evben az olaszok nem vettek reszt ezen. (nem tudjuk miert, en is csak olvastam)
    De aki latta a kozvetitest ill. inkabb az eredmenyhirdetest, az lathatta, hogy nagyon is fontos volt nekik az eredmeny. Raffaella Carra az altalad leirt ”hahahaha Azerbajdzsan”-hoz hasonlo stilusban vezette a musort… 😦

  2. E’n is csak a magyar (internet) sajtòbòl èrtesùltem, hogy egyàltalàn lètezik ilyen fesztivàl….ez az ènekes is azon olaszok kòzè tartozik, akik kulfòldòn sokkal ismertebbek (lesznek) mint itt Olaszorszàgban.

  3. jò, hogy ìrtàl-èn is a ko:zfelhàborodàs utàn hallgattam meg a 2 ominòzus szàmot-hàt Azerbajdzsàn mint egy NDK-s zenekar…
    elotte èn se hallottam soha errol a fesztivàlròl…de San Remo-t se csìpem…sajnàlom a magyar szàmot, mert a videò(nem az èlò adàs) nagyon fu:lbemàszò..a ruhàkròl megint no comment-de San Remo se kulonb

  4. A azerbajdzsáni produkció teljes egészében – svéd :))
    A két szerzö, a koreográfus, a producer és még a négy voklaista is. Egyszerüen vettek maguknak egy second-hand dalt – ugyanis a svéd sláger-verseny szervezöinek nem kellett – s a svéd recept bevált.

      1. nem csodalom, hogy nem tetszett a svedeknek, sztem eleg szornyu… tenyleg NDK-s 🙂

    1. Szia Delisa! 🙂 Kicsi a világ… Te hogy csöppentél ide?
      Érdekes ez a dolog, hogy az azerbajdzsáni dal svéd produkció. Nem tudtam róla. Nem mintha nagyon követtem volna a fesztivált. De amikor megérkeztem szombat este mindenki a döntőt nézte itt Svédországban…

  5. Igen, az eurovízióról lehet sok rosszat és sok jót is mondani. Én úgy vagyok vele, mint a Valentin-nappal: sok értelme nincs, de legalább ünnepelünk. 🙂 Nálunk, Mo-n tényleg nem sokan tartják számon, talán ha jó kis produkciókkal sokszor megnyernénk, ez is változna. Olaszországban sem érdekel jóformán senkit, egyrészt mert tizenvalahány éve nem vettek részt rajta, másrészt meg van nekik sanremójuk. Ami még számomra érdekes, hogy öt ország (Németo, Nagy-Britannia, Olaszo., Franciao. és Spanyolo., ha jól emlékszem) automatikusan a döntőbe jut, teljesen mindegy, hogyan zenélnek. Ja, és rossz nyelvek szerint a győztes kiválasztásában is politikai okok játszanak szerepet, bár nem tudom, mi döntött amellett, hogy jövőre Bakuban énekeljen mindenki…

  6. Ja, és olyat is hallottam, hogy az északi, eurovízió-rajongó országokban a fesztivál idejére összejönnek barátok-barátnők, sörrel, popcornnal, miegyébbel, és együtt izgulják végig az egészet. Végülis nem rossz szombat esti program… 🙂

Szólj hozzá!

