Tévé-kultúra

Chef per un giorno

… ami sajnos jelen pillanatban nem fut a La7-n, de szerintem érdemes mesélni róla, mert nagyon szimpatikus tévéműsor. Egyébként a régebbi adásokat a La 7 D még adja, tehát akinek van digitale terrestre-je, az nézheti.

Adva van egy étterem, négy chef-fel, akik az előételért / primo-ért / secondo-ért és a desszertért felelősek. Minden adásban érkezik hozzájuk egy híres (ismert) ember, aki két saját ételsorral érkezik, ezt együtt megfőzik, majd feltálalják az étterem vendégeinek és főként az állandó három gasztro-kritikusnak.

Az ismert ember úgy próbálja összeállítani az ételsort, hogy valamilyen módon rá jellemző legyen, mondjuk a régió, ahol él, vagy ahonnan származik felismerhető legyen, vagy ha élt külföldön, akkor az is megjelenjen benne. Vannak extrémebb próbálkozások, mint pl. Morgané volt, ami kimondottan extra színekkel, ízekkel, asszociációkkal dolgozott.

A kritikusok megpróbálják belőni, ki lehet a chef aznap (pl. nő vagy férfi, életkor, foglalkozás, származás).

Kimondottan kellemes nézni a műsort, sőt én nem egy receptet onnan tanultam az elmúlt években.

Kicsit tágabban értelmezve ez a műsor is hozzájárul – az egyébként sem elhanyagolható – jelenséghez, hogy jót és jól enni tanítják az embereket. Szerintem nagyon is fontos dolog…

1 thought on “Chef per un giorno”

  1. Ezt èn is szeretem. Az egyik kedvenc “epizòdomban” Vladimir Luxuria fozott,amùgy is imàdom,de ebben a musorban kulon tetszett a spontàn humora,na meg az inteligenciàja. Viszont a Henger ‘Eva……màr akkor is lejàratva èreztem magam àltala,amikor a Victor Victoria-s interjùt làttam vele ès ott is a (magyar) konyhàn bukott el elsokènt.

Szólj hozzá!

