Étel - ital

Fiori di zucchine fritte

Én már majdnem olyan vagyok, mint egy mamma italiana, nem a derékátmérő tekintetében, hanem mert, képzeljétek!- töltött cukkinivirágot készítek vacsorára (na jó, tegnap este először :))))

Ezért aztán megosztom veletek a receptet.

Ja, míg el nem felejtem, ha valaki virágos cukkinti vesz, de nincs idege/ideje ezzel szórakozni, remek megoldás, ha a cukkinis rizottóba beleszórja a megtisztított, felvágott virágdarabokat a főzés legvégén. Nagyon jó és karakteres ízt ad a rizottónak. 

Első nehézség persze, hogy ha Mo-n élsz, nem nagyon fogsz cukkinivirágot kapni (szerintem még piacon sem)… nemhogy frisset, ropogósat. Na de mondjuk, hogy saját termésű cukkinid van, vagy valami csoda folytán mégis árulnak egy eldugott helyen. Nem tudom, kétségtelen, hogy ez az egész dolog buktatója lehet. Viszont, ha Oo-ban laksz, akkor a rendes szupermarketben is van esélyed.

Mindenekelőtt pastella-t készítek, lánynevén palacsintatésztát. Ez lehet sörös, szódavizes, meg még ezer változatban készítik, én 10 cukkinivirágra a következőt készítettem:

10 dkg liszt – só – egy tojás – egy löttyintés olaj – tej.

Ebből sűrű tésztát keverek, majd ha már homogén, akkor szódával felengedem és ismét kikeverem. Ha kész, be vele a hűtőbe, és jól lehűteni.

Aztán lássuk a cukkinikat. Fogom a virágos cukkinit és levágom a virágját. Itt a képen látszik is, hogyan. Nekem az a trükköm, hogy elsőre még hagyok rajta egy egészen pici cukkinivéget, mert ezután kell kibányászni az egészből a cukkinivirág bibéjét (azt nem esszük meg). Szóval kivágon/töröm a bibéket, aztán jól megmosom a virágokat kívül-belül. Lecsepegtetem. Majd megtöltöm. A töltelék egy feldarabolt mozzarella és némi acciuga (ajóka-szardellafiláé olajban eltéve). Nem kell sok a mozzarellából sem, az ajókából meg végképp, mert nagyon sós. Én 8-10 virágra szánok egy mozzarellat, és egy fél szardellafilét teszek minden virágba.

Ezeket beleteszem a virágokba, és kicsit összetekerem a virág végét, miközben a rajtahagyott cukkinivéget végleg levágom.

Közben odateszek olajat melegedni.  Amikor kész az olaj, előveszem a hűtőből a tésztát, és belehempergetem a virágokat. A pastella legyen nagyon hideg és csak éppen a sütés előtt mártsuk meg benne a virágokat. Jól csepegtessük le a tésztát róla, hogy ne egy zsírtömeg legyen belőle a végén.

A nagyon forró olajba tegyük a virágokat, egyszerre 2-3-at, hogy ne hűljön ki az olaj. 2 percet sütjük egy-egy oldalát a virágoknak, és már vesszük is ki papírtörlőre (legyen színe a virágoknak).

Ilyen lesz kb:

Reklámok

1 thought on “Fiori di zucchine fritte”

Szólj hozzá!

