Mindennapok

Hópara

Ez ugye egy olyan mediterrán ország,  ahol papírforma szerint nem kéne havaznia (már legalábbis az Appenineken innen), ehhez képest, mióta kiköltöztem, már kétszer volt hatalmas havazás (2009 és 2010, szinte napra pontosan egy év eltéréssel). És az idei meleg, napsütéses tél dacára most ismét hó várható. Csakhogy tavaly hatalmas káosz lett a hóból, fél napra beállt városi közlekedéssel, és egész éjszakára az autópályán ragadt autókkal (a lehajtók fagytak le, ezért aztán se ki, se be….) vonatállomáson éjszakázó emberekkel. Idén jó előre készülnek a dologra, nyilván azért is, mert sok támadás érte a fiatal polgármestert amiatt, hogy tavaly nem készült fel a hóra. Ezért aztán idén mindent bevet. Tegnap óta a firenzei hírportál csak erről szól, hogy hány hókotrót és hószórót állítottak hadrendbe, mindenkit figyelmeztetnek, vészhelyzet-forgatókönyvet készítenek.

Az olaszok nyilván nem tanultak meg hóban vezetni tavaly óta, és ugyan idén kötelező a téli gumi, de sokan, akik csak a városban közlekednek, nem vették meg (így is éppen elég sokba kerül az autófenntartás, és eddig szinte tavaszias tél volt).

Így hát én személy szerint megfogadtam, hogy 1) egész héten lapos edzőcipőben járok és van nálam sapka (tavaly az ötórás autós városi szenvedés -kb két km megtétele – után gyalog mentünk haza az utolsó 5 km-en, zuhogó hóban, sötétben), és 2) amint egy hópihe lehull, azonnal fogom magam, otthagyok akármit, és indulok haza…

4 thoughts on “Hópara”

  1. jòl teszed-èn el se indulok a rendelombe , ha tudom, hogy ùgyse jutok el-
    a buszok SE teszik fel a hòlàncot, pàr ève 5 òràt rostokoltam az autòmban egy emelkedon-akkor megfogadtam: van a 118 per le emergenze-èn nem vagyok, csak egy fapados korzetis-majd jonnek I Medici in Prima Linea ER a Vèszhelyzetbol..nagyon egoista lettem oreg koromra..:-)

  2. ihhii még mindig nagyon viccesnek találom, hogy hogyan reagálnak az itteniek a hóra/havazásra. Nojó be kell vallani azért most 30centi hó leesett itt nálunk, az nem kismiska még Mo-on sem, de amilyenek a visszajelzések… lol
    pl én nagy elánnal építem a hatalmas (de annál rondább) hóemberemet, miközben a szomszéd szörnyülködik, hogy most mi lesz velünk.. “és ha elmegy a villany????” 😀 aahahahahha

    ps: és a “jó neked, te magyar vagy, neked ez a habitat-od” – mindent visz 😀

  3. Az semmi, úgyérzem magam mintha világvége lenne. Egy ember se jár felénk az utcákon. Csak nézik otthon a tévét hogy mekkora hó lesz, meg milyen hideg…

Szólj hozzá!

