Infrastruktúra

Malév és trenitalia

Ma reggel becsődölt a Malév, és párezren egyrészt valahol külföldön ragadtak, párezren meg a Ferihegyi reptéren. Most értékelődnek csak fel a wizzair járatok (minőség ide vagy oda…).

Hogy taljánföldről is mondjak valami hasonló operatív bénázást (szerencsére kisebb volumenű): szerda délután egy Milano-Taranto intercity megállt valahol Forlí közelében, villany nélkül, 600 utassal, a semmi közepén és közel 8 órán keresztül nem tudták megoldani a vonat elvontatását, vagy legalább az utasok átszállítását egy arra járó másik vonatra (mellettük közlekedtek a többiek). Namost, ez azért elég gáz, hogy ennyire nem képesek operatívan intézkedni, ha valami baj van…

Disagio. Na ja…

10 thoughts on “Malév és trenitalia”

  1. és kész vicc ahogy a tg negyed órán át arról hadar, hogy rómában krízishelyzet van.. lol
    van 3 ujjnyi hó, és nem tudnak vele mit kezdeni, miközben cesena mellett több falut is lezártak mert nem lehet használni az utakat a majd félméteres hó miatt..

  2. Ilyen sztori már tavaly is volt, ha jól emlékszem. Mármint hogy az álló vonaton fagyoskodtak órákig (meg a nagy port kavart “vigyenek magukkal takarót meg élelmet az utasok” felhívás). Hihetetlen hogy idén is ugyanez megtörténik…

  3. Frei Tamás hivatalos oldala
    Ez most már egy ilyen nap… sokat posztolok…de olvasom, amiket írtok, és most megint olvastam valamit, ami ránk tartozik. Mert reggel óta a magyar “államról” , a vezetőiről vitatkozunk, gondolkodunk, érvelünk. Pár napja, talán emlékeztek, egy amerikai focistáról írtam, mesélve az újságíró egyetemen belém vert “human storyról”, az emberi történetről. Vicces, de az amerikai egyetemen mindig Sztálint idézték nekem, hogy 10 ezer ember halála statisztika, egy emberé viszont tragédia… Hát most itt van egy ember, egy magyar pilóta története. A MALÉV másik, emberi arca… ez is ránk tartozik. Olvassátok el, ha van rá két percetek. A pilóta, egy nagyon képzett felelősségteljes magyar ember neve: Demeter Csaba. Minden tiszteletem az övé, és szurkolok neki, hogy egyszer azért happy end legyen a története, mert ő megtett mindent….nem rajta múlt! Ez az ő írása:

    Kedves Barátaim, Kollégáim, Kedves Második Családom.
    Mérhetetlen fájdalmat érzek legbelül és a mai napig nem tudom elhinni hogy ez tényleg megtörtént. Megtörtént és ÍGY történt meg. Nagyon sokáig bíztam reménykedtem abban, hogy lesz megoldás de péntek reggel telefonra keltem melyet először nem akartam elhinni. MEGÁLLT A CÉG 😦 Rettenetes lehetett ezt eldönteni és kimondani hogy VÉGE. Elkeseredettség düh és sokk hatása alatt mentem ki és pakoltam a szekrényemet. Akkor kezdték keresni azokat a pilótákat akik visszarepülik a 737-eseket a bérbe adónak, tulajdonosnak, és nyilván az első reakciója mindenkinek az volt hogy nem, szó sem lehet erről. Miért mi adjuk az utolsó mindent eldöntő döfést magunkba?????.
    Aztán valamelyest tisztultak a gondolatok eljutottak az információk, a fontos információk és úgy döntöttem, döntöttünk, részt szeretnék venni ezen a repülésen.
    De ez nem csak az volt.
    Du fél 5 körül gyülekeztünk a CREW CENTERBEN. Nevetgéltünk örültünk egymásnak izgalommal vártuk a dolgot. Aztán irány az APRON. Mindenki elfoglalta a számára kijelölt repcsit a szép, és talán akkor mindenki számára a legszebb fehér madarat a kék orrával, és a legszebb logóval a farkán amit valaha láttam gép farkán. Akkor már nem voltunk vidámak, de a feladatra való koncentrálás a kiszolgálás szervezése feledtette velünk az érzéseket. De ahogy Végig néztem az egymás mellett sorakozó gépeket belül éreztem ez nem jó így. Nagyon nem jó :-(.
    Aztán elindultunk szépen egymás után sorban elköszönve kihangsúlyozva a járatszám előtti hívójelet MALÉV. MALÉV. Jó érzés volt 🙂 Az út sima volt, kaptuk a direct-eket 300-400NM direct-eket mintha Ők is tudták volna, nem biztos hogy lesz még alkalom segíteni. Pedig nem kellett időre menni, nem volt utas csak mi ketten. A kapitány és első tiszt. És a madár, a fehér madár kék orral, BLUE NOSE.
    Éjfél körül megérkeztünk EINN-be sorban egymás után szálltunk le szépen meggurítva ezzel is tisztelegve az elmúlt időszak felett. Megálltunk egymás után, sorban guruló utakon, álló helyeken, leállítottuk, kipakoltunk, kikapcsoltuk a fényeket, sötétbe burkolóztak a gépeink. Szörnyű érzés volt, OTT KELLETT HAGYNI ŐKET. Reménykedtünk még hátha jön egy telefon, GYERTEK HAZA GÉPESTÜL ez csak egy álom, vagy egy rossz vicc volt. De nem jött ilyen. OTT MARADTAK. Mindegyik. 😦

    DAS-al jöttünk haza, LQD a retró. Szuper jó kis gép fantasztikus személyzettel. Összeszedtük magunkat, beszálltunk de a hangulatunk egyre rosszabb volt. Tudtuk merre fogunk kigurulni. És tudtuk nem lesz jó a látvány de mindenki erősnek érezte magát. Ekkor már volt aki 24 órája volt ébren, de abban a pillanatban a fáradtság volt a legkevésbé fontos, meghatározó. Néztem az ablakon kifelé és megláttam a mi madarainkat. Az épületek fényei, művészi szépséggel rajzolták kis a sötétségben a boeingok sziluettjét. A logó már nem látszott. Mintha igy lett volna megkomponálva. Potyogtak a könnyek…..senki, szerintem senki nem tudta magába tartani. Torokszorító, fojtogató érzés volt elgurulni és felszállni. Mintha a szívünkből téptek volna ki egy darabot. “NEM HISZEM EL HOGY ITT KELL HAGYNI ŐKET”, hogy van ez?

    Hát így. Ha most beszélnem kellene nem tudnék 😦

    12 éves koromban döntöttem el hogy ezt szeretném csinálni, igy szeretném csinálni, ITT szeretném csinálni és ilyen emberekkel szeretnék együtt dolgozni. Sikerült, ha nem is nagyon sokáig de azért sikerült.

    Köszönöm nektek a feledhetetlen 9 évet, és Örülök hogy részese lehettem a Magyar Nemzeti Légitársaságnak, a “MA”gyar “LÉ”giközlekedési “V”állalatnak.

    Remélem még dolgozhatok veletek, mellettetek, EGYÜTT, a légi iparban egy Nemzeti légitársaságban.

    Hát ez jár a fejemben most és még egy ideig biztosan. 29.-ik órája vagyok fent de nem tudok aludni.— con Edit Bereczki e Attila Patocska

  4. ja a mai helyi újság egyik főcikke, hogy a zöldség és gyümölcs árakat 200%-os emelés érte (mertugye nem volt elég a kamionos sztrájk, még jött a hattttalmas havazás is utána)

    .. azt hiszem maradunk a savanyúuborka evésnél ..

  5. sziasztok!en meg uj vagyok, most olvasom eloszor, de tetszik… 🙂
    Miert mondja mindenki, hogy utalja a Wizzairt? szerintem azt a 1,5oras utat allva is ki lehet birni, nem igazan szamit a minoseg, a mai vilagban inkabb az ar az ami szamit… Sajnalom en is a Malevet, bar sosem utaztam veluk, de maga az a teny, hogy ennyi ember marad allas nelkul… Hat cè crisi ugyebar…

    1. Hat a wizzair jo, amikro mukodik. De amikor orakat kesik, es info nelkul otthagynak a repteren fel napokat. Aztan persze semmi karteritest nem adnak. Vagy amikor kapcsolatba probalsz veluk lepni, az agyrem. Nagyon draga vonalakon hivhatoak, nem lehet embert elerni, nem adnak valaszokat stb stb. felhaborito. PErsze mivel olcsoak, mindenki rajuk szorul. De lehetne ezt kulturaltan is csinalni…

    2. én utaztam malévvel is wizzairrel is még azt hiszem 2006 körül volt valami “sky” légitársaság is, aztán az meg is szűnt.. ja és még a cseh céggel is mentem egyszer (prágai átszállás, gép törölve, 4 óra várakozás a prágai reptéren éjjel – tökegyedül) nagyon jó volt 🙂

      mindent összevetve nincs nagyon nagy kényelmi – szolgáltatási különbség a low cost és az egyéb nagyobb cégek között. a malévnél és a cseh cégnél is ugyanolyan pökhendiek, álmosolygósak, ugyanannyi a menetidő..
      csak míg a wizzair visszazavar a gate-től ha 10,1 kg-ot nyom a táskád, a malévnál anno akkor is átengedtek ha 3 nagy kézicsomagod volt 😀

      amúgy én néha választanék jobb légitársaságot még akkor is ha drágább lenne, de nekem pl full kényelmes, hogy forlí (wizzair) indít gépet heti 2x pestre.. tőlem forlí csak 20-25 p kocsival.

Szólj hozzá!

