Mindennapok

Divat

Olaszország a divat országa, itt mindenkiből süt az elegancia és az ápoltság… na jó, ez messze nem igaz, de azt nem tagadhatjuk, hogy a lakosság nagyobb százaléka figyel oda eléggé arra, hogy mit visel, mint esetleg más (északabbi) országokban.

Azt is észrevettem, mióta itt lakom, hogy a divat régiónként változik. Toszkánában általában mást lehet kapni, mint pl a riccione-i lungomare-n. (Meg Rómában is – aminek én egyelőre nagy fanja vagyok, olcsóbban és szép dolgokat lehet kapni, már ha van időm ezzel foglalkozni, mikor valami munkaügy miatt ott járok…) Ezért is van az, hogy időnként a sógórnőmmel kölcsönösen veszünk egymásnak apróbb dolgokat, amivel aztán remekül lehet feszíteni otthon (pl. kendők, táskák, apróságok), mert nem pont azt lehet fellelni a helyi piacon.

Namost — trárárárárá – új divathullám van az Adrián, ami itt még nem dívik (hozzáteszem, szerencsére). Míg az elmúlt években mindig azt láttam (és ez régiófüggetlen volt), hogy átlag olasz nő még az ajtón sem teszi ki a lábát smink és skatulyából kihúzott ruházat nélkül, ez  most radikálisan felborulni látszik. A legutóbbi Adria-parti látogatásaim során a sógórnőm minden egyes alkalommal macinaciban és edzőcipőben mozdult ki. Ő, aki vasalt fehér ing és szuperfarmer nélkül még a kétéves gyereket sem vitte le eddig a jatszótérre…

Na persze nem ám a kinyúlós térdű olcsóban, hanem minimum szupermárkás naci és  converse cipő (ez utóbbi színben harmonizáljon legalább a sállal).

Csekkoltam, minden barátnője így öltözködik. Munkába nem, de minden más nappali alkalommal. Szóval nem tévedés, most az amerikai sztárok macinacizása dívik – legalábbis a keleti parton. Errefelé még nem jutott el ez a dolog, és én személy szerint remélem, nem is fog..

Reklámok

36 thoughts on “Divat”

  1. abszolút hiánypótló poszt.
    a felszínesség csimborasszójaként – és ami nálam leginkább kiveri a biztosítékot – a teljesen indokolatlan szőrmebunda hordását említem, hiába az állatvédők kampányolása. (indokolatlan, mert azon az éghajlaton aztán…pláne délen, minek..?meg amúgy is…)
    a feltűnősködés amúgy nagyon dívik….bár hogy mondjak valami pozitívat, tényleg sokan öltöznek azért ötletesen. aztán meg van néhány “egyenruha” ami sosem megy ki a divatból: steppelt kabátka az idősebbeknek, 1’st classe táska (én csak úgy hívom térképes-táska) minden korosztálynak…ezen különösen jót mulatok, volt hogy egy társaságban 5-öt számoltam….státusszimbólumok…

    1. a taskak kulon megernek a miset… a terkepes az egyik. A nagy (uressege miatt oldalrol behorpad), L alakban tartott karon hordott (mert meg egy hosszabb vallpantja sincs) Louis Vuitton a kovetkezo, ami meger egy miset. Meg csak nem is borbol van, viszont rettenet draga, es mindenkinek ilyen van. Szoval mi ertelme van megvenni?? :)))
      Meg van az a rajzos, gyerekes (kis figurak osszevissza), annak a nevet sem tudom, de terjedoben.
      Bunda: egyetertek, de szerencsere az a benyomasom, hogy inkabb az idosebbeknel divik.
      Nem tudom, en valahogy midnig azt hittem, az a jo, ha valaki egyedi, nem pedig az, ha tomegcuccban feszit (meg ha draga is). ..

  2. Igen,tobbszor is elohùzhatnàd ezt a tèmàt,nem mintha annyira kovetnèm,hanem,mert èrdekes ès kimerìthetetlen. Ami hasonlò tèma,az a smink…..hallottatok Clio Zammatteo-ròl? (èn csak pàr hete) Szerintem megèrdemelne egy posztot,nemcsak a divat tèmakorèbe illene bele,hanem pl. fiatalok kulfoldon,karrierèpìtès,web…..A sztori hasonlò,mint azokè a divat-bloggerekè,akiket most màr a leghìresebb divattervezok elso sorba ultetnek a divatbemutatòkon.

    1. Latasbol ismerem ot – marmint lattama teveben (Reat Time). Azt tudom rola, hogya webnek koszonhetoen lett ismert, ami jo sztori. De a smink nem erdekel igazan, ezert nem tudok erdemben hozzaszolni 🙂

      1. Hàt ez az ,nekem is csak rajta keresztul lett vilàgos,hogy az olasz lànyoknak mennyire fontos a make up. El nem hittem volna,hogy az “o tutorial-ja a legnèzettebb olasz videò a yuo tube-on (60 milliò megtekintès).

      2. Ne hulyeskedj, a sogornom addig ki sem jon a szobajabol, mig ki nem festi magat…
        :))
        Szegeny, mindig vele peldalozom, de tenyleg annyira megtestesiti az atlag olasz not, hogy hihetetlen. De egyebkent remekul megvagyunk a csaladban, nincsen semmilyen ellensegeskedes, feszultseg, pedig igen kulonbozoek vagyunk…

  3. na lànykàk: rendelo”ben nem làtnak csak felu:l: ergo 2 db szèp blèzerem van…szèp blùzokkal ……(.nem ko:telezo”a fehèrko:peny, de be fogom vezetni, badge -el a zsebre , amire drssa TALDITALE lesz kiìrva, (van 2 db kongresszusokròl.)………….
    nem bìrom, hogy melegìto”cuccban SENKI nem vagy !!!!!!!!!
    odio l’apparenza(mia socera dice:TU che sei arrivata con 1 valigia……)

    1. A kopeny jo megoldas, nem kell agyalni, hogy mit vegyel fel reggel es meg komolynak is tunik a kedves paciensek szemeben 🙂

    2. Szerencsere nekem semmi gondom nincs az anyosommal, sot, meg az elejen mindenaron nekem akart ajandekozni mindenfele nercbundat (igen, o meg az a generacio, akinek a fo programja az volt, hogy kivalassza, miben menjen a szinhazba, meg ide-oda es persze szamos bundaja van). Mondtam, hogy elvbol nem hordok bundat es meg veletlenul sem tetszik, igy azota sosem beszeltunk rola :)) es meg csak sertodottseg sem lett ebbol, mindig megdicser, hogy jol nezek ki, es ennyiben maradunk 🙂

      1. Jò csalàdba kerultèl,de komolyan. Mondjuk miattuk èn sem panaszkodhatok,de azèrt a sògornoim ki tudnak akasztani pàr nap egyuttlèt utàn…..nem a divat miatt.

      2. tudjatok, a tavolsag sok mindent megold. Mivel mi evente 4-5x talalkozunk (Riccioneban elnek), mondjuk akkor tomenyen, mert ha ok jonnek, akkor egesz hetvege nalunk, ha mi megyunk, akkor ugyan nem naluk alszunk, de reggeltol estig egyutt vagyunk. De altalaban a gyerekek allnak a figyelem kozpontjaban. Ezzel egyutt sosem ereztem, hogy gond lenne, hogy kulfoldi vagyok, a sogornommel es a sogorommal is az elso alkalomtol kezdve normalis a hangnem, nincsen versenges, cikizes, semmi negativ dolog. Sot, a sogornommel szoktunk egymasnak ezt-azt venni, ha meglatunk valamit ugy spontan.. Egyebkent o sem oltozik nagyon kulonlegesen, nem is tudna, mert a ket gyerek meg a lakber mellett nyilvan sok penz nem marad kulonleges dolgokra, de jo szeme van a szinekhez, formakhoz. Altalaban elegans (eltekintve ettol a macinacis hullamtol), es apolt – mint a legtobb olasz no.

    1. Tudod,kedvesek ,szimpik meg minden,de belemèlyedni bàrmilyen tèmàba ,vagy egyàltalàn nem lehet,mert feluletesek vagy eloadjàk “saputella” stìlusban,azt ami mindenki màsnak evidens….egèszen addig,amìg nem talàlkoznak valakivel,aki tanultabb…..vagy csak jobban informàlt…..na,akkor meg ignoràljàk.

      1. amikor látogatóban vagyunk szardínián, az étkezéseknél mindig előjön valamilyen nagyobb horderejű téma. Na akkor van aztán égszakadás-földindulás! mindenki üvölti a magáét, én kapkodom a fejem, hol ennek-hol annak adok igazat. (egyébként jókat mondanak, kivéve a mama..)
        végeredmény: még a csendes párom is “beszáll”(újabb nézőpont) a két sógornőm, és szegény mamma leordítják egymást, összevesznek….
        végül is néha szórakoztató…..egy évben 2x ki lehet bírni.

  4. egyébként nekem is 2 sógornőm van, és nagyon egyszerűen öltöznek, mégis egy csomó mindenüket elfogadnám, pont mert spontán módon válogatják a darabokat,de jól mutat rajtuk…az egyik mondjuk barcellonában él….sminkben viszont én “vezetek” kérték is hogy mutassak “fogásokat” végül is én tanultam ezt.. 🙂

    1. Nekem van egy titkos fegyverem 🙂 a parom a stilustanacsadom. Olyan szeme van a ruhakhoz, anyagokhoz, hogy nelkule mar szinte nem is veszek meg semmit magamnak. O mutatta meg az ossze outletet a kornyeken, es ha arra kerul a sor, nagyon szivesen valogat nekem vasarlaskor (ezt altalaban learazas idejen az outletekben oldjuk meg). Sminkelni meg nem tud, de a tartos szempillafestest mar megtanulta – leven itt nincs kozmetika, ahol csinaljak, muszaj nekunk megoldani.. :))

      1. akkor oda kell(ene) mennem…!(holnapután kezdődnek a kozmetikus szakvizsgáim….)
        amúgy – néha – én is hallgatok a páromra, ő is szokott tanácsolni, és általában nem bánom meg.

      2. Sztem ez tuti business. Csodalom, hogy meg senki nem fedezte fel. Soha semmilyen kozmetikus meg csak nem is hallott a szempillafestesrol (a szemoldok meg csak csak) – pedig az elejen mindenhol rakerdeztem (tipikus reakcio volt egy profumeria/estetista szalonban: “de nekem nem eri meg, mert akkro nem adok el szempillafesteket” Nem magyaraztam neg neki, hogy a szempillafesteken nem o gazdagszik, hanem a nagy gyarto ceg, mig a tartos festes araban az o munkajat fizetik meg…
        A gond az, hogy az olasz nok sem ismerik. Szoval elsosorban azt kell elerni, hogy a nok megismerjek es felfedezzek. Akkor mar sima ugy. Nekem van par olasz baratnom, akik ugy rakaptak, hogy a paromat kerik meg idonkent a festesre 🙂

  5. Ez komoly???
    mondjuk idáig azt hittem, azért nem lesz rá igény, mert ugye egy barna hajú alanyon nem látszik.Csak nagyon szőke típusoknak éri meg, de nekik látványos..még itt a csoportunkban is ez a helyzet, ezért én kékesfeketét használok,az szépen mutat……hát jó tudni, köszi…
    Megkérem a páromat helyeztesse át magát Firenze környékére, most úgyis téma…(egyelőre Bracciano-ban szolgál..)

    1. ne dolj be annak a sztereotipianak, hogy itt mindenki sotet bortipusu. Meg a csaladunk deli reszeben is rengeteg a szoke (eszaki hoditok is jartak arrafele, onnan a genek), sot, a legszebb szoke, kekszemu gyerekek eppen ott talalhatok :).

      1. ja, láttam, és valóban, Szicíliában vannak a legszebb kék szemű emberkék – köszönhetően a normann hódítóknak. de azért az arcvonások tükrözik az arab befolyást is.
        na mára megvolt az antropológia és történelemóra 🙂
        (esetleg ha van kedved, egyszer szép poszt lehetne erről a témáról…)

      2. Szoval hajra, lehet a szempillakat festeni :)))
        Amilyen fontos az olasz noknek a kinezet, sztem ha ismernek, tuti aldoznanak ra…

  6. bár mindent imádok csinálni ami a kozmetikához tartozik, a szempillafstés pont a legmacerásabb művelet…nem a kedvencem…de bármit, csak legyen melóm…(holnap kezdődnek a szakvizsgák..)
    🙂

    1. Ha a parom meg tudja csinalni, te tuti szuper vagy benne :)))
      Persze nem egy alom szempillakat festeni folyamatosan, de hol vagyunk mar attol, hogy kivalaszjuk, mit szeretnenk dolgozni, mar az is orom, ha van mit csinalni…

      1. egy pasi aki szempillát fest? megnézném..! 🙂
        de én ezt is szeretem, csak veszélyes meg minden…
        de masszírozni, szemöldököt formázni, tisztítani, gyantázni mégjobban…!
        és bizony nagy öröm lesz ha lesz rá igény! (telített szakma, neked is megvan ha jól e mlékszem…)

      2. Igen, telitett.. Es ahogy a kozmetikusommal beszelgettem, az a jellemzo, hogy alkalmazottkent dolgoznak – annal, akinek volt penze egy csilivili szalonba invesztalni. Kb 1000-1100 euros fizetesert (itt, Fi-ben legalabbis), szombatonkent is, es abban a beosztasban, ahogy eloirjak nekik (azaz pl.mar reggel lemaradnak, mert eleg, hogy egy gyantazast nem fejez be idoben, csuszik az egesz napja. Es nem o donti el, hogy mennyi ido alatt lenne kesz vele, hanem eloirjak neki.) Szoval pont az a resze veszik el, ami miatt Mo-n esetleg erdemes csinalni. Kontrasztkent az otthoni magyar kozmetikusaim mind vallalkozok es maguk szervezik a maguk eletet.
        De, ha kifogsz egy kis falut, varoskat, ahol meg nincsen kozmetikus (mert pl. csak a szomszed faluban van), akkor talan megeri. A hegyi faluban, ahova gyakran jarunk, eleg nagy korzetben egy kozmetikus van, mindig teli naptarral… (most ez a zseles koromepites ? megy ott nagyon :))

  7. és ami még hódít itt a keleti parton, az a short illetve miniszoknya…. csiz-má-val!!
    felfoghatatlan számomra, hogy az itteni nyarak 38 fokos melege és a 100%-os páratartalma mellett hogy-az-istenbe-lehet-megmaradni csizmában?! Mégha vékony “nyáricsizma” akkoris..

    Szóval még most csak converse és macinadrág.. de két héten belül tele lesz minden lányokkal shorban meg csizmában
    (eszemmegáll)

    1. jaja, 45 fokban is csizma. Csak hogy meg egyszer idezzem a sogornomet: o a gyerekek megszuleteseig SOSEM hordott nyitott cipot (ezt most el tudjatok kepzelni??). Aztan a gyerekek utani rohangalassal rajott, hogy nem is olyan rossz egy balerina…

      1. mondjuk én nem bírom a balerinákat.. mármint magamon viselve, mindig úgy fáj a talpam meg a sarkam bennük, mint “a veszedelem”.. na de az, hogy a dokk romagnolai munkatársnőm az általam felvetett short-csizma kérdésre azt reagálja, hogy
        – hidd el, hogy nincs melegem benne, sőt én pl soha nem tudnék felvenni egy ‘infradito-t”
        – na de egy csizma meg egy infradito között azért van egy jóóó nagy szakadék… és ne mondd, hogy zokni nékül van rajtad nyáron az a csizma.. és ne mondd, hogy nem pállllik bele a lábad…
        – már megszoktam

        😮
        pfff

      2. és mi baj van a római sarukkal? nekem van fekete-ezüst-bronz+velur drapp. körömlakkokat lehet hozzájuk variálni piros-fekete-bordó stb….
        ez a miniszoknya-nyáricsizma kombó…a 80 -as években volt utoljára divat…itt magyaro-n.

      3. ja, a nyari csizma ismet divatba jott (a divat is ciklikus), itt mar par eve megint divik…. 🙂

  8. na amikor kijottem 1991 ben egy no” se hordott SOHA csizmàt!!!!
    (ha hordott , nem volt olasz 🙂 ) 4 pàrom volt, azt villogtattam Milànòban, mìg egyszer egy csoport fiatal csaj a metròbòl kijo:vet azt nem mondta ràm: “la marescialla” a gyonyoru 200 euros bècsi csizmàm miatt…na akkor tobbè 2 èvvel ezelottig, amikor elindult a csizmaorulet, a szekrèny tetejère volt egy nagy dobozban elrakva mind…pedig MO on gyonyoru farmer hegyesorrùtorpesarkù szegecses farmer nyàri csizmàm volt mini farmerszoknyàval, biza-imàdtam(de fantasmini-val hordtam!!! akkor nem pàllik bele) anyòsom a gardaroba firmata-val csizmàt fel se bìrna venni..utàlja

Szólj hozzá!

