Mindennapok

Outletek – meg a japánok kvótái…

Ugyan egyszer írtam már az outletekről, de itt az ideje frissíteni a bejegyzést.

Főleg, hogy most van a nyári kiárusítás, és rengeteg dolgot lehet kapni nagyon jó áron.

Mindenekelőtt jó, ha tudjuk, hogy Toscana európai szinten fontos ruha- és cipőgyártó régió. Ez azt jelenti, hogy lépten-nyomon kisebb vagy nagyobb gyártó egységekbe botlunk, és –  első jótanács – ilyenkor érdemes bemenni a kapcsolódó boltba, mert ezekben a „spaccio aziendale”-kban nagyon olcsón lehet jó ruhaneműhöz hozzájutni. Nem sorolom tételesen, nem is tudnám mindet felsorolni, mert nagyon sok van belőlük, különböző és általában gyorsan változó kínálattal, különböző árszínvonallal – és mindig lehet szerencsénk 🙂

Ami a nevesített outleteket illeti, íme azok a Firenze környékiek, ahol érdemes vásárolni:

Sotto sotto: nagyon sok márkás és szép ruha, kevesebb cipő található benne. Leárazás idején hihetetlen árakkal. 30-40 euróért lehet nadrágokat, szoknyákat, felsőket venni. Itt érdemes alkalmi ruhákat is keresni, estélyi és koktélruhák – kicsit drágábban ugyan, de a bolti árhoz képest még mindig meghökkentően alacsony áron kaphatóak. (info itt).

Lapo outlet a legújabb felfedezés. Általában van egy 10 eurós sor, ahol polókat, nadrágokat kapunk ezen az áron. Kicsit fapados, pl. érdemes kísérővel menni, mert a próbafülkékben még egy akasztó sincs, de valóban olcsó.

Egyébként arrafelé az ipari zónában érdemes benézni az itt-ott elszórtan található, kívülről nem valami elegáns, több márka termékeit áruló kis üzletekbe – szintén nagyon jó árakat lehet kifogni.

Távolodva Firenzétől, Arezzo felé az autópálya mellett, Motevarchiban, hatalmas Prada outletet találunk, és ne lepődjünk meg, ha hosszasan kell sorbanállni, hogy bejussunk – hogy miért, arról alább írok majd. Itt leginkább a cipők jók, mert a ruházat a távolkeletiek ízlését tükrözi (mivel több piacra gyárt a cég, nem ugyanazt árulja Európában, mint a távol-keleten). Az is tény, hogy magyar szemmel még így sem olcsók a termékek, de a Prada cipők olyan fenomenálisan jó minőségűek, hogy arra megéri beruházni (250 eurótól felfelé, egy-egy utolsó darabot néha már 100 euróért is el lehet kapni).

Kicsit merészkedjünk távolabbra: Massimo Rebecchi outlet található Viareggioban a tengerparti sétányon, illetve Riccioneban (az Imax felé érdemes menni). Itt nagyon szép darabokat lehet kifogni, és ha leárazási időszakban megyünk, nagyon kedvező áron. Elegánsabb, de nem nagyon feltűnő darabokat érdemes itt venni, a ruhatár alapjai lesznek.

Ami a cipőt illeti: CaféNoir outletet találunk több helyen is, szépek a cipőik. Cipőügyben érdemes a heti vásárokat is figyelni, főképp a falvakban, ugyanis sokszor egy-egy kisebb gyártó kiviszi a portékáit a vásárokba.

Az eddig említettek általában kis üzletek, legfeljebb 2-3 másik üzlettel együtt egy ipari területen vagy egyéb, kicsit eldugott helyen találhatók. De persze van kimondottan olyan bevásárló városnak megépített outlet center, ahol a nagy márkákat találjuk, a boltinál ugyan olcsóbban, de azért nem kimondottan olcsón.

Ilyen Barberino di Mugello (A1-as autópálya mellett, Firenzétől északra), és a Valdichiana-i ouletváros (szintén az A1-es mellett, Arezzotól délre). The Mall Incisa felé inkább az olyan nagy neveket gyűjti össze, mint Gucci, Versace (az A1-es incisai kijáratánál).  Nem messze onnan a Groove outlet kicsi, de a nagy intimissimi es néhány más női ruhákat árusító márka miatt érdemes benézni.

És ha már outletek, én nagyon meglepődtem, amikor a Prada outletben számot kellett tépni, és bár nekünk nem kellett sorban állni, de láttuk, hogy kijelzőn jelzik, mennyi időt kell várni a bejutásra. Utánakérdeztem, miért is van ez. Kiderült, hogy a bevásárlóturizmus olyan jól működik, hogy (főleg) japánok és amerikaiak kimondottan ezért járnak Olaszországba. A hotelekben tájékoztatnak a lehetőségekről, majd taxit ajánlanak 100-150 euróért, amely végigjárja a vásárlásra éhes turistával az outleteket. Néha annyi ilyen turista van egy-egy helyen, hogy órákig állnak sorban, és ha bejutottak ötvenesével veszik (főleg a japánok) a kiszemelt darabokat (otthon sokkal drágábban eladható az európai márkás termék). Ezért aztán kvóták vannak, csak adott mennyiséget vásárolhat egy ember. Még megérjük, hogy – mutatis mutandis –a japánok is hozzák majd a szomszédjukat, a nagymamájukat, hogy a nevükben felvásárolhassák a keretet, mint annak idején mi Bécsben a nagynéni valutakeretével 🙂


Reklámok

2 című bejegyzés “Outletek – meg a japánok kvótái…” gondolatot, hozzászólást tartalmaz

Szólj hozzá!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s