Infrastruktúra

Bicikli

A HVG-ben talàltam az alàbbi cikket: (megjegyzem, hogy lassan 2 eurós literenkénti benzinárnál már nagyon ideje volt erről beszélni…)

2012. szeptember 19., szerda, 07:40 • Utolsó frissítés: 2012. szeptember 19., szerda, 08:27
Szerző: MTI


Autósból biciklisnemzetté válik Olaszország – így kommentálta az olasz sajtó az erősödő kerékpártrendet, amelybe már a divatházak is bekapcsolódtak.

A gazdasági válság és a drága üzemanyag miatt az olaszok autó helyett egyre inkább kerékpárra ülnek. 2012 első hat hónapjában kétszázezerrel több kerékpárt vásároltak, mint a tavalyi évnek ugyanebben az időszakában. 2011-ben 1 millió 750 ezer biciklit adtak el – számoltak be a lapok a megváltozott közlekedési szokásokról.

Az újságok szerint Olaszországban utoljára a második világháború után volt ekkora divatja a kerékpárnak.

A legtöbben a városi utcákon használható “city” kerékpárfajtát választják, amely már két-háromszáz euróért megvásárolható. Ennek többszörösébe kerül az elektromos kerékpár, melyet egyre többen vesznek a dombokkal és emelkedőkkel teli Rómában.

A kerékpárdivat a kereskedők mellett a bicikliszerelőknek is kedvez. A Kétkerekű Járművek Nemzeti Szövetségének adatai szerint az olasz otthonokban harminckét millió régi kerékpár van, ezek karbantartására egymás után nyitnak a szerelőműhelyek.

Kerékpárra álltak át az olasz divatházak is: elsők között a Dolce&Gabbana és a Gucci készített saját márkájú és stílusú kerékpárt. Biciklihez illő szoknyát, nadrágot és cipőt kínálnak az olasz butikok is.

Az olasz bicikliseknek azonban főleg kerékpárútra lenne szükségük. Rómában 225 kilométeren haladhatnak saját sávban. Az olasz fővárosban 2008-tól működő bike-sharing szolgálat 29 állomásán 271 kerékpár bérelhető. Milánóban 135 kilométer a kerékpársávok hossza, és 143 bringakölcsönző állomás létezik.

Reklámok

5 thoughts on “Bicikli”

  1. Kedves Gabriella … Ami a blogot illetti csak gratulàlni tudok, BRAVISSIMAAA:)… A Bicikli bejegyzèsed olvasva ez jutott eszembe :http://hu.wikipedia.org/wiki/Biciklitolvajok :)))….. Ami pedig a Gucci, Dolce&Gabbana kerèkpàrokat illetti…. 1) az àtlag olasz réteg annyira le van szegènyedve, hogy nem hiszem, sőt biztos vagyok benne, hogy nem tudja megengedni magànak ezt a stìlusos kerékpàrt, 2) ha pedig mègis, szerintem az első útcasarkon ellopjàk 🙂 .
    A cikket lefordìtottam a fèrjemnek: reagàlàsa: “Abbiamo toccato il fondo…” – (egyèbkènt bicikli rajongòk vagyunk mindketten:)..

    1. Persze ez a divatmania meg a bicikliben is kicsit tulzas. De az teny, hogy sikabb varosokban ()sogoromek Riccioneban) az elektromos bicikli nagyon jol szolgal :)))

    2. Gucci és Dolce&Gabbana természetesen egy teljesen már réteget szólít meg, nem azokat akik a benzinár miatt térnek át a biciklizésre. És a gazdagok továbbra is pofátlanul gazdagok Olaszországban… Ők ugyanúgy meg fogják venni a Guccit és a Dolce&Gabbanát.

  2. Mi is nemrég vettünk párommal biciklit. Egyrészt kikapcsolódás céljából (mini biciklitúrákat teszünk a városon belül), másrészt meg amíg az idő megengedi, ezzel járok élelmiszerboltba, zöldségeshez, henteshez, a kedvenc bioboltomba, postára stb. Megspórolok egy kis benzint, friss levegőn vagyok és egy picit mozgok is. 26 éves koromig nem volt autóm, úgyhogy hozzá vagyok szokva a gyalogláshoz-biciklizéshez-tömegközlekedéshez, viszont egy olasznak valószínűleg elképzelhetetlennek tűnne, hogy biciklire pattanjon munkába. Nem így gondoljátok?

Szólj hozzá!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s