Élet-történetek

Anita története

Nagyon tetszik a történeted. Én egész életemben itt szerettem volna élni Olaszországban, amióta az eszemet tudom és kitérőkkel, nehézségekkel, de sikerült. Bár most éppen a “fekete levesnél” tartunk és néha menekülnék kézzel-lábbal innen. Kicsit ördögi körbe kerültünk, de nem adjuk fel.
Mi mindannyian (párommal ketten és két kislányunk) magyarok vagyunk és nem kevés nehézséggel szembesülünk. Sajnos beleértve az idegen ellenességet is. Liguriában élünk és ez itt nagyon erősen érezhető. Sok az afrikai menekült és egyéb bevándorló… Olasz barátokat sem tudtam még szerezni, bár erősen próbálkozom, de azért valakinek az életébe “erőszakkal” belemászni nem lehet) Talán, ha végre dolgozni fogok – ami két kisgyerek mellett nem egyszerű, főleg a kezdetekben (egy év várakozás az ovira) – javul a statisztika és lesznek olasz ismerősök.
Legjobb barátnőm brazil. Legviccesebb ismerősöm – Jusuf – afrikai. Legmosolygósabb Noha – arab. A kulturális és nemzetiségi sokszínűséget imádom. Sokat tanulhatunk, tanulunk egymástól és érdekes, amikor egy Ugandából érkezett afrikai menekülttel olaszul beszélgetünk… A nyelv tényleg híd a nemzetek között! Persze az is segít, ha az ember angolul és németül is ért és beszél egy keveset.
Mindenesetre… nagyon meg kell gondolni és fel kell készülni, ha valaki ide készül dolgozni és élni…
Az olvasás… hiányzik nekem is. Az “anyagi függetlenség” szintén, bár pénzkérdésekben nincs vitám a férjemmel, de… Otthon én is dolgoztam, egy évig egyedül éltem a két kislányommal egy fizetésből.
Az életszemlélet… Igen. Mások vagyunk mi magyarok, bár nem jobbak és rosszabbak, de mások. Van ami engem is iszonyatosan bosszant, (“ej, ráérünk arra még”) viszont van, – családszeretet, nyugodt életszemlélet, pozitivitás – amit kicsit irigylek.
Tényleg nehéz és néha én sem tudom. Mindenesetre elővettem a régi angol könyvemet.
Kijutni is nehéz, de itt maradni, fennmaradni sem egyszerű.

Szólj hozzá!

