Ügyintézés

Residenza

Régen elmeséltem egyszer, hogy lett nekem residenza-m (lakcímem – két bejegyzésben).

Nekem akkor már volt több contratto a progetto-m is, de mégsem ment egyszerűen a dolog.

Szilvinek ennél még eggyel bonyolultabb volt a megszerzése.

Az alapfelállás ez volt:

Szóval: jelenleg a barátommal és a barátom szüleivel lakom. A bonyolító körülmény az, h ez a lakás se nem saját tulajdon, se nem egyszerű affitto, hanem casa popolare (a barátom és családja évtizedek óta itt laknak). Ezért, amikor ideköltöztem, igényelni kellett az A.T.E.R. (újabb nevén Casa SpA) engedélyét az itt tartózkodáshoz. Ez úgy történt, h a barátom édesanyjával (a szülők az assegnatariók) elmentünk egy sindacato di inquilini-hez (Sunia), akik kommunikálják a kérelmeket az A.T.E.R. felé. Azt mondták, ospite státuszban lehetek, és hogy 6 hónap elteltével vissza kell mennünk a Suniához (azt mondták, az ospitalita’ megújítható 2 vagy 4 évig). A bejelentkezési engedély megkapásával el is mentünk a comunéra, ahol regisztráltuk a domiciliót.
Most letelt a 6 hónap, és tegnap visszamentünk a Suniába anyósommal, ahol kissé meglepetés ért minket. Az ügyintéző ugyanis azt mondta, nem hosszabbítható meg az ospitalita’, mivel az egyik residente élettársa vagyok (a convivente nem lehet vendég), hanem emissionézni kell engem a nucleo familiaréba. Ki is állította a papírt az összes adattal, ráírva, h “Si chiede emissione di [én nevem] CV. more uxorio di [barátom neve].” A bökkenő az, h közölte, h akkor el kéne menni az anagraféba, és kérni a residenzát, és ha megvan, akkor menjek vissza ezzel a papírral, és akkor rendben vagyok, beraknak a nucleo familiaréba. Én jelenleg nem dolgozom, így felvetettem a problémát az ügyintézőnek, h a residenzához nekem vagy munkaszerződés kell vagy 1 éves egészségbiztosítás, ötezervmennyi € stb. Az ügyintéző (az olasz adminisztrációban nyilvánvalóan nem meglepő módon) ilyenről még nem is hallott, és kételkedve fel is hívott vkit, aki megkérdezte, h nem kevertem én-e össze ezeket a feltételeket a nem-EUsoknak szükséges permesso di soggiornoéval, és hogy biztos az anagraféban nem tudják jól… Azzal zárult a társalgás, h nekik végülis fogalmuk sincs, hogy mennek a dolgok az anagraféban (miért is kéne, h legyen, elvégre az a munkájuk, h lakásbérléssel foglalkoznak…), és h menjek oda, szerintük el lehet intézni. (Rákérdeztem, muszáj a residenza, domicilióval nem lehet a nucleo familiare részévé tenni.)
Szóval szombat reggel megyünk barátommal az anagraféba. Szeretnék jól felkészülni. Ahogy fentebb írta egy hozzászóló, a barátja igazolta anno, h ők convivente more uxorio-k,és így elfogadták őt familiarénak, megcsinálták a residenzát. Próbáltam utánanézni neten, h hogyan lehet ezt igazolni, de nem találtam, h mi a konkrét módja, milyen intézményben lehet megtenni. (Olyan modult is találtam, ahol az élettársi közösséghez ki kell nyilvánítani, h a felek közös residenzán laknak… de hogyan igazoljuk, ha nekem nincs residenzám? 22-es csapdája :P )
Ha valakinek lenne ezzel kapcsolatban tapasztalata, szívesen olvasnám.
Az egész hercehurca nem létezne, ha nem casa popolare lenne…
A másik dolog, h arra gondoltunk, h ha így nem csinálják meg a residenzát, akkor kötünk 1 éves egészségbiztosítást + barátom rátesz a számlámra ötezervmennyi eurót (5577€-t olvastam vhol). A kérdésem hozzád, h milyen módon tudom azt igazolni, h ez az összeg valóban rendelkezésemre áll? Bankszámlakivonattal, esetleg kell hozzá vmi hivatalos banki vagy egyéb igazolás is?”

Erre én ezt mondtam:

“Ajajj, tipikus olasz ugyintezes… Szoval sztem is a legegyszerubb modja, hogy residenzad legyen, hogy kotsz egy biztositast (egy evest) es egy szlara ratitek a kert osszeget. Tobb problema is felmerul: sajat szlat elmeletileg nem nyithatsz, ha nincs residenzad. De mi pl. ezt ugy oldottuk meg, hogy a parommal bementem az o bankjaba, es ott megkerte a parom oket, hogy kivetelesen nyissanak nekem egy szlat. (Egyebkent nem tudom, mi a megoldas…). A biztositasnal is vigyazz: nekunk nem hivatalosan azt mondtak a firenzei anagrafeban, hogy csak egy adott biztositonal kotott bizt.-t fogadnak el (ja, biztos nem jut nekik is belole valamilyen modon, a dehogy). Tehat, sztem most menjetek el szombaton az anagrafeba es konkretan kerdezzetek meg, hogy pontosan mit kernek ahhoz, hogy neked residenzad legyen (melyik biztositot ajanljak, hogy lehet sajat szamlad stb). Illetve, hogy a parod valamilyen modon nem tudja-e bizonyitani, hogy o tart el teged. A kettobol az egyikre csak tudnak olyat javasolni, amit meg tudok valositani…..
Hozzateszem, hogy nekem volt sajat kerestem es munkaszerzodeseim es igy sem akartak megadnia residenzat… Ennyit a szakmai tudasukrol (nulla. Semmit nem tudnak, hogy mi a szabaly, mik a jogaim, semmit. Mi citaltuk nekik a vonatkozo dolgokat. Es meg fizetik is ezert oket, felhaborito.). A vegen a parom kozbelepett, kihivatta a fonokot meg annak a fonoket es pontrol pontra vegigment azon, mi a szabaly es hogy mi azt figyelembeveve jogosultak vagyunk. Szerintem egyebkent per sfinimento adtak meg a residenzat. Azaz ha eleg hangos es magabiztos valaki (persze olasz, nem kulfoldi), akkor inkabb megadjak. Sajnos ez az egyetlen tutibiztos intezkedesi mod.”

És ezt sikeült intéznie Szilvinek:

“Szia Gabi! Na, ígéretemhez híven beszámolok, hogyan ment (főleg azért, hátha másoknak is segítségül szolgálnak az információk); csak már akkor akartam ismét jelentkezni, amikor minden kész van.:)

Szóval az említett szombaton elmentünk az anagraféba. Úgy történt, ahogyan írtam, ill. írtad: 1 éves egészségbiztosítás, ill. a barátomnak alá kellett írnia egy eltartási nyilatkozatot. Plusz adtak még egy papírt, amelyet a szülőknek kellett kitölteniük, h igazolják, h valóban a lakásban tartózkodom. Az egészségbiztosítással kapcsolatban megkérdeztünk 2 dolgozót is, milyen biztosítót javasolnak, paraméterek stb. A válasz az volt, h mindegy, mondták a barátomnak, h esetleg forduljunk ahhoz a biztosítóhoz, ahol egyéb biztosítási ügyeit (pl. autó) intézi; a lényeg, h 1 évig érvényes legyen. Így hát felhívtuk azt a személyt, aki már hosszú évek óta intézi a barátom biztosításait, aki el is készített egy preventivót. Közösen úgy döntöttünk, mielőtt kifizetnénk x száz €-t, a biztonság kedvéért bemutatjuk a preventivót a comune-n, h akkor ezt elfogadják-e. Megnézték, és azt mondták, h igen, jó ez, de miért költünk ennyi pénzt, amikor az ASL-nál olcsóbban meg lehet úszni? (érdekes módon korábban senki nem mondott ott semmit az ASL-ról, dehát ez természetes, h ahányszor visszamész, mindig vmi új infó ér). Egy bizonyos 180 €-s biztosításról beszéltek. Így elmentünk az ASL-ba, ahol kiderült, h a comune-n rosszul tudják, az a bizonyos biztosítás nem 180 €-ba kerül, hanem 387 €-nál kezdődik, és a csavar benne az, h az “éves díj” fogalom a jan.1-dec.31. közötti időszakra értendő, és ha most megkötnénk, akkor erre a másfél hónapra is ki kellene fizetni 387 €-t, plusz további 387-et a 2013-as évre. Az egész éves 387 €-s ár vonzó volt, és biztosan ezt a megoldást választottuk volna, ha nekem nem azonnal kellene a residenza; így viszont privát biztosítónál jobban megérte (főleg, h időközben a biztosítós ügynökünk talált egy kedvezőbb árú konstrukciót, amely magasabb szolgáltatást is foglal magába). Így elmentünk a biztosító társasághoz, ahol ismét kinyomtatták nekünk a preventivót (a 2.megoldásról), és ismét megbeszéltük, h visszamegyek és bemutatom azt a comune-n, h elfogadják-e, mielőtt fizetnénk. Ez ma reggel meg is történt, ahol teljesen abszurd és váratlan reakció fogadott. Az ügyintézőnő az ablaknál azonnal elirányított egy szobába, h kérdezzem meg ott, ő ezzel abszolút nem foglalkozik. Ott volt egy másik nő (vmi főnökféle), aki szinte végig se hallgatta a mondandómat, közölte, h ők nem foglalkoznak ilyen consulenzával, menjek el az ASL-hoz, és hogy különben is, miért nem az ASL biztosítását választottam. Persze agyamba futott a vér, h képtelenség, h az ember megjárja az ASL-t, a biztosítótársaságokat, többször egyeztet a comune-val, és hajlandó kifizetni x száz €-t, még itt szórakoznak. Elmagyaráztam türelmesen mindent, h már voltunk az ASL-nál, miért nem megfelelő nekünk az a biztosítás, miért is kell nekem azonnal a residenza stb. A nő csak szajkózta, h de csak menjek el ezzel a preventivóval az ASL-hoz, mert bármi bajom történik, mi van, ha ez a biztosítás azt nem fedi le, és ők a comune-n aztán nem vállalják a felelősséget, és h az ASL épp az ilyen ügyek miatt telefonált a comune-ra. Megkérdeztem, h de akkor most mi van: ezzel a biztosítással megadják a residenzát, vagy sem? Közölte, h igen, de a biztonság kedvéért érdeklődjek az ASL-nál, és h ő tkp. csakis az én érdekemben, az én eü. ellátásomért aggódik. Kedves tőle, gondoltam magamban, és h minden annak rendje és módja szerint legyen, elzarándokoltam az ASL-ba. Ott szerencsére egy nagyon kompetens és intelligens ügyintéző hölgyet fogtam ki, aki közölte kb., h a comune-n nincsenek eszüknél, ilyen ügyben 100%, h nem telefonált az ASL, és h nem is érti, miért küldtek engem oda, a privát biztosítás az magánügy, és h ő honnan tudhatná így ránézésre, h az mit foglal magába, bizonyára elolvastam, ill. részletes tájékoztatást kértem a biztosítótól, h mit írok alá. Ezen viszontagságok után megkötöttem a végleges biztosítást, visszatértem a comune-ra a kötvénnyel, ahol végre-valahára megcsinálták a residenzát :)
Az jutott eszembe arról, h nektek még azt is megmták, h melyik biztosítót “fogadják el”: tutira, h nem ezt az ASL-os dolgot mondták? (Tényleg az a legkedvezőbb amúgy olyan esetben, ha az ember nem tud elfogadható munkaszerződést felmutatni, csak sajnos nekem ugye egyéb okokból azonnal kellett a residenza…) Bár te pár évvel korábban csináltad a procedúrát, más comunéban, szóval lehet, h ott, akkor más volt a helyzet.”

A biztosítással kapcsolatban egészen biztosan egy privát biztosítót ajánlott nekem a nő, de simán el tudom képzelni, hogy az az ő privát biznisze volt, esetleg kapott volna belőle jutalékot, ha odaküld – persze törvénytelenül, dehát  OO-ban vagyunk…

21 thoughts on “Residenza”

  1. azt az egyet nem èrtem, ha EUs magyar-nemzetkozi kàrtyàval jottok, mire kell a bìztosìtàs? terhelitek az OEP re….minden Impegnativa (ASLos) hàtuljàn van egy rèsz, amit az itteni magyaroknak kitoltok a megfelelo OEPes kòdszàmokkal…
    a Comune-k ben akkora az ignoranza,mintha TerzoMondo lenne….ilyenkor hazakìvànkozom…utàlok vitatkozni olaszul…
    az itteni EUs olasz kàrtyàt otthon hasznàlhatom…

    1. nekem nincsen otthon jogosultsagom az eu-s kartyara abban a pillanatban, hogy nem otthon dolgozom (es nem fzetgetem havonta a kotelezot). Sot, elmeletileg, ha nem jelentem be,hogy kulfoldon dolgozom es ezzel nem jelentkezem ki a rendszerbol, meg is buntethetnek (2009 ota). tehat ez nem megoldas.
      Persze, ha otthon dolgoznek, es itt erne baj turistakent, akkor lehetne, ezert tudod te is hasznalni otthon, erre lett kitalalva eu-s szinten. Mas kerdes, hogy em tudom, probaltad-e mar: nekem azt mondta az orvos, hogy inkabb ingyen csinalja, mert neki ez annyi adminsiztracioval jar (magyar orvos olasz eu-s kartyammal)

  2. Hú, ez meglepetés volt, h kitetted bejegyzés formájában, megtisztelő 🙂 Bár ahogy így most végigolvastam az egész litániát (vagy ahogyan te nevezted a saját bejelentkezési sztoridat: családregényt 😀 ), az első gondolatom az volt, h elismerésem annak, aki átrágja magát rajta. Mindenesetre remélem, lesznek, akik hasznos információt tudnak kihámozni belőle 🙂
    Hát, akkor esetedben valóban nem az ASL-t ajánlgatta a nő… no comment 😛
    üdv!

    1. ez valoban megterhelo, de ha valaki itt akar letelepedni, ennel ugye csak cifrabbakat lat majd, Jo ha felkeszul 🙂

  3. Kedves Kinga! Erdeklodnek,hogy az ASL- nal kotott biztositashoz mit kernek? csak residenziat? mert olvastam a cikkben, hogy az ASL-nal kotheto,ha nincs rendezett munkaviszonyod,esetleg eppen szerzodes nelkul dolgozol. koszonom valaszod!

    1. Várom Kinga válaszát. Mert én is hallottam erről, sőt rá is kérdeztem Firenzében annak idején. Sestoban élő barátnőmnek viszont azt mondták, hogy olyan biztosítás nem létezik, amivel a befizetéseket ki lehetne váltani. Mi lehet az igazság?

      1. Kedves Su! Ha EU-s állampolgár vagy és van olasz residenzád, akkor (fizetés ellenében) megcsinálhatod az ASL-nál az iscrizione volontaria ai S.S.R. (Servizi Sanitari Regionali)-t. Az egy évre befizetendő összeg megállapítása az előző évi jövedelmed alapján történik (azt hiszem, annak 7,5 %-a), azonban semmi esetre sem lehet kevesebb, mint 387,34€.Ezt fehér postai csekken kell elutalni a Regione részére (az ASL-ban megmondják a pontos koordinátákat). Ezzel a befizetett csekkel vissza kell menned az ASL-ba az anagrafe sanitariába, és ott azonnal megcsinálják a beiratkozást, választhatsz háziorvost, megkapod az ideiglenes Tessera Sanitariát (a “valósat” nekem kb. 1 hét után küldték ki a lakcímemre), amely azonnal érvényes, és odaadják a Documento per l’assistenza sanitaria nevű könyvecskét is (amelyet magaddal kell vinni, ha orvoshoz mész). Nekem legalábbis így zajlott (Toszkána régióban lakom). Utolsó megjegyzés, figyelem, a biztosítás bár 1 évre érvényes, viszont ezalatt naptári évet kell érteni (tehát jan.1-től dec.31-ig). Pl. ha most szeretnél beiratkozni, ugyanazt az összeget kell megfizetned, mintha jan.1-je lenne, viszont ugyanúgy csak dec.31-ig vagy biztosított.
        Remélem, tudtam segíteni, sok sikert az ügyintézéshez! 🙂

      2. Koszonom a valaszod! Mar regebb ota vannak olasz papirjaim, orvosom is volt, most jartam ujbol az ASLnel…mas aprobb gondok vannak jelenleg…..de mar folyamatban….remelem minel hamarabb minden sikerul…szep estet neked!

      3. Es kerlek ertesits majd a fejlemenyekrol, ha Kingatol tobbet megtudsz, mert nem egeszen ertem,mit jelent az,hogy “olyan biztosítás nem létezik, amivel a befizetéseket ki lehetne váltani”. Akkor nem szabad magan egeszsegugyi biztositast kotni? Az nem egyenerteku az ASL befizetessel? Vagy mit takar ez a mondatod…Valaszod koszonom!

      4. Szia, olvasd el Sz. hozzaszolasat, mert sztem rad az vonatkozik. Ki is teszem a fooldalra, mert kozerdeku.

  4. Sziasztok…akkor èn most ugy èrzem, kezdek kicsit megorulni a sok informàciòt olvasvàn…mi is a napokban kezdtunk el azon gondolkodni, hogyan is tudnànk legalizàlni az itt lètem, èrtem ezalatt, hogyan tudnèk residenza-hoz ès tessera sanitaria-hoz jutni minèl olcsòbb megoldàssal…
    Amit most nem èrtek a hozzàszòlàsokat olvasva, hogy eloszor arròl volt szò, hogy ahhoz, hogy residenza-t tudjunk intèzni, el kell menni az ASL-hez ès kotni egy 1 èvre szòlò egèszsègbiztositàst…ez OK…de utàna valamelyik hozzàszòlò azt irta, hogy az ASL-nèl viszont kèrik ennek az 1 èves egèszsègbiztositàsnak a megkotèsèhez elofeltètelkènt a residenzàt…akkor igy most nem èrtem…hiszen pont azèrt mennènk oda megkotni az e.biztositàst, hogy legyen vègre residenza-m! Kèrlek, segitsen valaki megèrteni, mert mindjàrt megbolondulok 🙂

    1. Szia, az asl NEM kot betegbiztositast. Ha jogosult vagy az allami betegbiztositasra (azaz dolgozol, vagy olasz ferjed van, es utana jar neked), akkor ott kell elintezni, hogy kiadjak neked a tessera-t. De ok enelkul nem adnak tessera-t es nem adnak privat biztositast.

  5. De akkor màr feltennèm azon kèrdèsem is, hogy ha az olasz baràtom alàir egy ilyen nyilatkozatot, amit itt olvastam, hogy vàllalja az eltartàsomat, szòval ebben az esetben is nyitnom kell egy sajàt bankszàmlàt itt Oo-ban ès igazolnom kell a rajta rendelkezèsre àllò kb. 5500 euro osszeget, vagy ettol eltekintenek, ha az olasz baràt alàirja ezt a bizonyos nyilatkozatot ès igy elegendo csak az 1 èves e.biztositàs meg ez az eltartàsi nyilatkozat…vagy esetleg innentol fogva magànak az olasz baràtnak kell igazolnia, hogy van ennyi pènze a bankszàmlàjàn…

    1. Nem, ezek mind a residenzahoz kellenek (adott bevetel vagy hogy valaki eltart). A tessera sanitariat nem ezek alapjan adjak ki

  6. Kedves Gabi, ugyebàr èn vagyok az, aki tegnap jelentkeztem itt eloszor ès most mi is pròbàljuk rendezni az itt lètem…eddig annyi tortènt, hogy ma elmentunk a commune-be vagy mifene ès ott is azt javasoltàk, hogy a legegyszerubb mòdja annak, hogy legalizàljam az ittlètem ès munkaszerzodèshez, ezàltal residenza-hoz ès utàna tessera sanitaria-hoz jussak, ha elmegyunk a szakszervezethez ès ott megkèrjuk, segitsenek nekunk badante-kènt vagy colf-kènt szerzodèst kotni…ma el is mentunk oda, ahol idopontot kaptunk januàr 08-àra, tehàt bovebbet ezutàn tudok majd irni…Arra vagyok nagyon kivàncsi, hogy ha tudunk is ilyen szerzodèst kotni, (mièrt is ne tudnànk), akkor majd mennyit kell a szerzodèsbe foglalt munkabèrem utàn jàrulèkokkènt befizetni havonta, mert lehet, hogy van egy minimumhatàr ès nem irhatunk rà a szerzodèsre munkabèremkènt mondjuk csak 200 eurot…szòval most sok kèrdès forog a fejecskèmben, remèlem minden tiszta lesz a kèsobbiekben, mindenkèpp megirom majd, mit sikerult intèznunk…
    Ja, ès elmentunk a rendorsègre is, attòl tartvàn (ès az interneten rèmhireket olvasvàn), hogy van bàrmifèle bejelentèsi kotelezettsègunk, hogy itt tartòzkodom màr 3 hònapja tartòsan ès tovàbbra is ez a szàndèkom, tehàt hogy ezt hol, melyik irodàban kell bejelenteni, mire azt a vàlaszt kapta a moroso-m (itt Romagna-ban ez a kedvesem jelenti), hogy mivel Mo. Eu-s tagàllam, igy aztàn ott vagyok az EU-ban ès annyi ideig, amig csak akarok, ès hogy oket ugyancsak nem èrdekli, de azèrt koszonik szèpen ès hogy erre nincs kapacitàsuk, senki sem tudja ellenorizni, ha èn mondjuk 3 honap utàn hazautazok 2 napra, majd ismèt visszajovok 3 honapra…tehàt legalàbb emiatt nem kell aggodnunk…De azèrt ha tudsz pontosat kedves Gabi, hogy hova kell elmenni bejelenteni ezt a 3 hònapnàl tovàbbi itt tartòzkodàst, akkor kèrlek ird meg, mert ma reggel a commune-ban is csak nèztek, amikor erre ràkèrdeztunk…koszonom vàlaszod…

    1. Szerintem ezzel a 3 honapnal hosszabb itt tartozkodassal semmi teendo nincsen. Ugysem tudja senki ellenorizni.
      A szerzodes minimum osszeget meg majd megmondjak a szakszervezetnel (ha nem tevedek evente legalabb 5500 euro kell, hogy legyen. De most abban nem vagyok biztos, hogy igy van. Erre vannak a szakemberek).

  7. Kedves Gabi, mèg egy kèrdèsem lenne…azazhogy mèg sok, de most olvastam egy màsik bejegyzèsnèl, hogy miutàn elintèzted magadnak sikeresen a residenza-t, utàna kijottek ellenorizni, hogy tènylegesen azon a cimen tartozkodsz-e ès utàna nem sokkal megkaptad az olasz szemèlyi igazolvànyt…Na ezt szeretnèm tudni, hogy ez automatikusan jàr-e, màrmint az olasz szemèlyi a sikeres lakcim-intèzèst kovetoen, vagy ezt is kèrelmezned kellett ès hogy miutàn megvan a lakcimed, akkor ennek mi a menete, milyen papirok kellenek hozzà…ès mèg…hogy az olasz szemèlyi elofeltètele a tessera sanitaria elintèzèse, tehàt eloszor olasz lakcim, majd olasz tb-kàrtya ès csak ezutàn johet az olasz szemèlyi igazolvàny? Koszonom vàlaszod…

    1. A szemelyi ugyan olasz, de ra van irva, hogy non valido all’espatrio – meg a kulfoldi utazasokhoz sem hasznalhatod-, azaz igazandibol nem sok ertelme van, hogy kikered. Mindazonaltal en is kikertem (sokan nem foglalkoznak vele, mert a magyar utlevel is megteszi, ha barmihez ugyet kell intezni). Jar, ha van residenzad, de kulon be kell menni az anagrafe-ba es kikerni (6 euro kb. az illetekbelyeg, es nekem 12 euro volt az ugyintezes). Ismetlem, igazandibol semmire nem jogosit fel, nem jar tole eg.ugyi ellatas, nem utazhatsz vele stb.

  8. Koszonom vàlaszod…a kèrdèseim most a residenza megszerzèsère irànyultak, mert ugy gondoltam, nem àrtana, ha annak a megszerzèsèn is tul lennèk mindjàrt az elejèn, bocs ha osszekavartalak egy kicsit 🙂 Szòval azt akartam csak tudni, hogy ha nem sikerulne munkaszerzodèst produkàlni valahonnan ès a màsik utat vàlasztanàm a residenza megszerzèsèhez, hogy kotok egy 1 èves e.biztositàst + a baràtom alàir egy nyilatkozatot, miszerint o eltart engem, szòval, hogy ebben az esetben is kell-e az 5500 euro felmutatàsa az èn bankszàmlàmon, vagy elèg ez a nyilatkozat tole…mert hàt nekem nincs ennyi pènzem ès veled egyutt èn sem szeretek kuncsorogni, attòl fuggetlenul, hogy ha erre kerulne sor, egèszen biztosan adna erre pènzt, de amig lehet, szeretnèm elkerulni ezt a dolgot, egyszerubbnek tartom, ha csak alàir egy ilyen nyilatkozatot…szòval ezèrt kèrdeztem…de persze, ha sikerulne megoldanunk ezt a szerzodès-dolgot egymàs kozt, az lenne a legjobb, s nem kell tovàbbi sok pènzt kolteni èves e.biztositàsra…ès akkor remèlem automatikusan megy majd minden…èn kis naiv 🙂
    Az ASL-t azèrt irtam, mert egy tortènet leiroja, Szilvi mondta, hogy az ASL-nèl jàrtak e.biztositàst kotni, mert a commune is oket ajànlotta nekik, de mivel ott ki kellett volna fizetniuk a teljes èvre szòlò biztositàsi dijat ès ok oktòberben akartàk megkotni, szòval igy nem èrte meg nekik, ezèrt vàlasztottak egy màsik privàt biztosito tàrsasàgot ès igy jobban jottek ki az àrral, de hogy amugy szerintuk az ASL àrajànlata (èvi 387 euro) volt a legjobb a piacon, ha valaki mindjàrt januàrban, vagy èv elejèn akar kotni…akkor ez a Szilvi mirol beszèlt, meg tudod nekem mondani? Lehet, hogy ez az a dolog, amit a kulfoldi àllampolgàrokkal foglalkozo hivatalban mondott az egyik ugyintèzo, hogy munkaszerzodès nèlkul csak egy mòdon juthatok hozzà tessera sanitaria-hoz, ha befizetek èvi kb. 350 euro osszeget valahova…ezek szerint ez lesz az a hely ès ez lesz ez a kb. osszeg, amit mondtak, nemde?
    Viszont, ha jòl okoskodok ès ez igy van, akkor nekem van egy gyanum màr most, hogy olcsòbb lenne ezt a 387 eurot befizetni egy èvre ide az ASL-hez (ès talàn rogton megadnàk a tessera sanitaria-t), minthogy egy szerzodèst kotni colf-kènt ès a szerzodèsben szereplo fiktiv fizetèsem utàn fizetni a havi jàrulèkokat, mert ez egèsz biztosan tobbre rug majd 387 euro-nàl…
    Na, majd meglàtjuk ès megirom…addig is minden jòt ès Kellemes Karàcsonyt kivànok mindenkinek!

Szólj hozzá!

