Infrastruktúra

Concordia – egy évvel később

Tegnap volt a Costa Concordia zátonyrafutásának első évfordulója.

A HVG jól összefoglalja az alapinformációkat, és a hétvégén az olasz tévé is televolt a megemlékezéssel és magával a tragédiával kapcsolatos hírekkel (többek közt a “vada a bordo, cazzo” is gyakran előjött).

Ami nekem még hihetetlen, az a mentési munkák nagysága: a múlt héten emelték az árbecslést, most  már 450 millió dollárra tartják a mentés árát.

Egy pár számot is lássunk: február-márciusban kb. 30 000 tonna acélszerkezetet fognak letenni a hajóroncs környékén (kb. 4 db Eiffel-torony): 40*40 méteres, egyenként 1000 tonnás talapzatokat és 20-30 méter magas úszó szerkezeteket fognak telepíteni (4-7 emeletes házaknak felel meg). 17 hajókészítő telepről adták össze az anyagokat, és kb. 150 cég dolgozik a mentésen,  430 ember 19 országból, a hét minden napján.

Nagyvonalakban arra készülnek, hogy alulra (a megdőlt oldalra)  egy acélvázas betonréteget építenek, amire rátámaszkodik majd a Concordia, amikor megpróbálják visszaállítani az eredeti helyzetébe. Amikor ez megvan, kipumpálják a vizet a roncsból, úgy hogy csak 18 méter maradjon a hajó merülése.

Meglátjuk, mi lesz mindebből…

costa_concordia_giglio2

Reklámok

1 című bejegyzés “Concordia – egy évvel később” gondolatot, hozzászólást tartalmaz

Szólj hozzá!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s