Mindennapok

– áció, – káció….

Már régen írtam statisztikákról, és hát tudjátok, hogy én szeretem a statisztikákat. Hát legyen most egy kis vakáció-statisztika (ha már július közepén járunk).

vacanzaCentro Studi del Touring Club Italiano vizsgálódott, felmért, és érdekes adatokat publikált az olaszok nyaralási szokásairól.

Az olaszok – már akik nyaralni mennek,  75%-ban maradnak itthon, Olaszországban. Méghozzá legalább 13 napra.  A legkedveltebb régiók: 1) Trentino-Alto Adige (20%), különösen Val Pusteria, Val di Fassa e Val Badia (a hegyek szerelmeseinek, akik úgy látszik, meglehetősen sokan vannak), 2) Puglia (14%), leginkább Salento, amely valóban az egyik legszebb (és sajnos egyre felkapottabb) dél-olasz rész (és tengerpart), 3) Tremiti/Gargano és Toscana (13%) – ott is leginkább Maremma (azaz Toszkána déli része), majd Elba szigete, és a Costa degli Etruschi (nahát, hogy mi is pont ide járunk tengerre :)).

A nyaralók másik 25%-a külfödre megy, leginkább Franciaországba (16%), Görögországba (12%), Spanyolországba (9%) és Horvátországba (7%). A legtöbb olasz által látogatott Európán kívüli ország az Egyesült államok (5%, ebből szerintem sokak mennek családlátogatásra is).

2013-ban nagyon számít az ár, egyre jobban meg kell húzni a nadrágszíjat és egyre többüknek. De akik utaznak, azoknak csak 10%-a szán 500 eurónál kevesebbet a nyaralásra, 25%-uk 500-1.000 euróig fog költeni (személyenként).

Hogy mi dönti el, hova indulnak nyarlani? A helyek szépsége  (88%), a környék jó kulturális választéka (26%) és a jó gasztronómiai és borválaszték (23%). Azért 13% szerint nem árt, ha jó a sportolási és egyéb nyílt térben végezhető szabadidős tevékenységek felhozatala, és 11%-uk számít a helyi eseményekre (fesztiválok, sagra-k, időszakos kulturális programok).

Hogy hova mennek? A hotelt még mindig sokan keresik  (31%), aztán jönnek a barátok, ismerősök, családtagok kölcsönbe vett házai (23%). De a nagyobb részük az olyan megoldásokat keresi, ami nem hotel, családiasabb, de nem ismerősé, hanem üzleti alapon működtetett (41%): bérelt lakás / ház, kemping, turistafalu, Bed and Breakfast. Legtöbben persze a jó árat keresik (51%), de azért az ingyen wi-fi is fotnos (19%), és a gyerekeknek ajánlott szolgáltatások, valamint a mozgássérülteknek elérhető  helyek is fontosak (9-10%). Kb. 8-8% olyan helyet keres, ahol vele lehet a háziállata is, illetve wellness szolgáltatásokat talál.

Manapság a legtöbben a neten szervezik a nyaralást (42%). 23%-uk a hagyományos csatornákon keres információt (újságok, útikönyv), 14% az ismerősök tanácsai alapján indul el.

56%-uk egyedül intéz mindent, csak 8%-uk bízza utazási irodára a szervezést.

Az utazó olaszok nagy része továbbra is autóval vág neki az útnak (64%), 22%-uk repülővel utazik, ezután jön csak a hajó, a camper (8%) és a vonat (6%).

Az olaszok “dinamikusak” utazás közben is, 64%-uk úgy tervezi, hogy folyamatosan úton lesz (kirándulás, programok), és csak 36% gondolja, hogy egy helyben pihenne.

Olaszul itt:  http://www.nove.firenze.it/vediarticolo.asp?id=b3.07.13.16.58#ixzz2ZBudEaZM

Reklámok

1 thought on “– áció, – káció….”

Szólj hozzá!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s