Élet-történetek

Hozd az olajos dobozt, itt még van egy kis hely…

Első felvonás (még Firenzében)

  • Pakoljunk be este, holnap reggel macerás lenne mindennel foglalkozni. Így reggel te csak leengeded a hűtőt (ki is kell mosni, na mindegy), én meg a maradékot beszuszakolom a kocsiba.
  • Betetted a Roziék csomagját is?
  • Be, persze, bár így végképp nem tudom majd lecsukni a csomagtartót.
  • Jó, de tudod, hogy ő is mindig hazaviszi hang nélkül a csomagot, amit anyunak küldök, természetes, hogy most mi visszük az övét.
  • Jó, reméljük Pesten értejön majd valaki. A múltkor is  az utolsó pillanatban jelent meg a rokona, miután hatvanszor felhívtad telefonon…
  • A szomszéd bioolaját már betetted? Tudod, amit Klárinak vettem, mert otthon nem lehet jó olívaolajat venni.
  • Be (sóhaj, mély). Persze ez sokkal jobb, mint a mindenféle olasznak mondott cucc. Én nem tudom, minden alkalommal mintha költöznénk.
  • Idén már végképp repülővel akartam menni, Te nem akartad.
  • Persze, hogy nem, aztán otthon vonatozhatunk anyukádhoz többször is. Meg egyébként is, azért van a kocsi. Na jó, nem azért, hogy teherszállítsunk, de mindegy.
  • Jó, a két bőröndöt is viheted, lezártam.
  • Mi ez a nagy cucc, nincsen otthon egy csomó ruhád?
  • De igen, de most hazaviszem amit itt már nem hordok, majd esetleg otthon…
  • Huhh. Persze, sosem fogod felvenni….
  • Reggelre marad a konyha, sajtok, felvágottak.
  • Azt miért is visszük? Minek utaztatunk még kaját is?
  • Egyrészt le kell engedni a hűtőt, itt nem maradhat. Másrészt, ha otthon olasz vacsorát főzünk a barátoknak, vehetem a rossz és méregdrága sajtot a Tescoban. Akkor inkább visszük. Az ajándékokat betetted már?
  • Be (sóhaj), de már megint minek / kinek viszünk ennyi mindent?
  • Tudod, megyünk látogatni Lizáékat, a két gyereknek vettem valamit, mert otthon csak a szokásos dolgokat kapnánk, azt is rohanva kellene megvenni fél nap alatt. Plusz az apróságok a családnak.
  •  Jó, a sapkámat is becsomagoltad?
  • Én nem, nem is tudom, hol van. Sőt, úgy emlékszem, otthonhagytad Pesten, mert itt sosem hordod, otthon van hideg, ezért otthon kell, hogy legyen.
  • Mondasz valamit. Tényleg, akkor csak a kesztyűt kell előkaparnom. Mit eszünk ma este?
  • Nem tudom, valami hideg maradékot, már egy hete nem vásároltam, hogy ne kelljen se kidobni, se magunkkal cipelni a maradék kaját..

Második felvonás (már Budapesten)

  • Mi a mai program?
  • El kell menni a bankba, mert új tokent adnak a netbankhoz, és már két hónapja náluk áll a dolog, mivel nem tudtam érte bemenni. A villanyt túlszámlázták, oda is be kell menni. És fel kellene hívni az új közös képviselőt.
  • Akkor már megint egész nap várunk valahol valami ügyintézőre.
  • Igen drágám, de ezt muszáj elintézni. A kéményseprők is minden évben be akarnak jutni a lakásba a nem használt kéményt ellenőrizni, nem tudom, ezek azt hiszik, a szolgáló állandóan itthon van?
  • Che palle. ..
  • Pontosan… És csöpög a csap is, kellene egy új csaptelep, aztán majd megkérek valakit, hogy szerelje be.
  • Jó, de nehogy megint az legyen, mint tavaly a gázszerelővel: ahogy meghallotta, hogy nem magyarul beszélünk, dupla árat mondott.
  • Jó, akkor ne beszélj, amíg itt van.
  • Lesz egy szabad délutánunk, vagy már betelt a program a találkákkal és az intézendőkkel?
  • Hááát, talán az utolsó nap délután. Akkor el tudunk menni valahova kettesben. De mindig olyan rövid ideig vagyunk itthon, és annyi az intéznivaló. Ja, de a Roziék küldenének egy csomagot hazafelé is.  A macera az, hogy ha a városban találkozunk velük, akkor egész nap vihetem a cuccost magammal.
  • Már megint….
  • Ja, és tegnap néztem, hogy lejárandóban a jogsim, gyorsan még el kell mennem egy egészségügyi vizsgálatra, és időpontot kérni az új jogsi igényléséhez – ha még lehet egyáltalán valahol. De jogsi nélkül nem tudok visszamenni….
16 thoughts on “Hozd az olajos dobozt, itt még van egy kis hely…”

  1. Jaj, ez de jó! 🙂 nagyon jót nevettem, bár Ti valószínű csak később fogtok rajta! köszönöm 🙂 “•Mi ez a nagy cucc, nincsen otthon egy csomó ruhád?” ezt imádtam…

  2. ja még egy dolog jutott eszembe… Szabó család 🙂 az a baj, hogy elég vizuális típus vagyok, úh. nekem ez most meg volt lájv is :-)))))

  3. Ez van, ha fél lábbal itt, fél lábbal ott… de talán akkor is, ha nem. 🙂
    És mindig azt hiszed, hogy visszafele kevesebb cuccod lesz, pedig úgysem!

  4. Visszafele fellep a hutotaskas turo-tejfol-kefir kombo (baratnoknek is), az ajandek (-ba kapott es -nak vett) borok, tetszoleges osszeallitasban fustolt kolbasz, csemegeubi, reteslap, magozott meggybefott, vanilias karika, turorudi, bodzatea es dm-es kozmetikumok. Azok a ruhak, amelyek esetleg megis Fi-ben kellenek (vannak hires utazo darabok, mindig ugy tunik, hogy majd otthon hordom, a masik otthon). Konyvek, kolcsonbe is, ezeket majd vissza kell hozni annak idejen. A lakas papirjai, hatha onnan kell valamit intezni….

  5. A jogsi történet nekem is megvolt! 🙂
    Ugye ez fizetős ellátás, bármelyik orvosnak meg kellene csinálnia… De ahová én mentem meg akarta magyarázni, hogy ő nem vállalhatja a felelősséget, mert nem tudja, milyen betegségeim vannak. Menjek a házi orvosomhoz…. csak otthon már nincs háziorvosom! És ha lenne is, évek óta nem látott!
    Erre: jó, akkor írjak egy nyilatkozatot, hogy nincs semmilyen olyan betegségem, ami a vezetésre alkalmatlanná tesz. Megírtam és mellé tettem, hogy a mostani (azóta leadott) jogsim amúgy még 2014 márciusig jó, csak nem hiszem, hogy hazajövök addig… Na, így lett érvényes orvosi vizsgálatom. Aztán önkormányzat – még szerencse, hogy kis helyen lakom Magyarországon, nincs várakozás – és már egy hónap múlva megérkezett az új jogsim, amit utánam küldtek (na nem az önkormányzat, hanem a tesóm), amikor a még érvényes jogsimat visszajuttattam.

    Úgy szeretem a bürokráciát!!!!!!!

    Most kezdődnek majd az állampolgársági kérelem beadásához és a házasságkötéshez szükséges iratok összegyűjtése… Ahogy más blogokon olvasom, szép menet lesz. Majd alkalomadtán beszámolok 🙂

    1. Én is most gyűjtöm az állampolgársághoz a papírokat. Ma egész délelőtt a születési anyakönyvi kivonat után rohangásztam. Majd elmesélem ezt is 🙂 A jogsi, személyi tavaly megvolt. Csak kicsit kellett könyörögni, hogy ne kelljen leadni a jogsim itthon, mert az általuk kibocsátott átmeneti nem érvényes Oo-ban.
      Az orvos annyira gáz volt, hogy csak (a saját orvosomat helyettesítette, lefolyt a székről, és nagyon utálta, hogy egyesen külföldön élnek!)

  6. Az új jogsim már megvan. A régi járt volna le most márciusban, de mivel augusztusban voltam otthon – és ki tudja mikor keveredek megint haza -, már augusztusban kértem az újat, ami szeptemberre lett kész, de addig nem adják ki, amíg a régit nem adod le. Ezért, amikor megkaptam a hírt, hogy kész az új, postára adtam a régit, és aztán a tesóm elküldte az újat.
    Magyar jogsim van… Persze az újfajta. 🙂

    A doki aki vizsgált nem utálta, hogy külföldön élek, de a befizetett pénzből – a legnagyobb természetességgel – nem adott vissza. (500 Ft, legyen vele boldog) Viszont folyamatosan arról győzködött, hogy jöjjek haza, mert otthon most mennyivel jobb. Ja egy praxissal rendelkező orvosnak biztos. 🙂 De nekem mindent újra kellene építeni. Pont a nyugdíjig – úgy 120 éves koromig – tartana.

    Gabi írjad, az állampolgársági kérelemmel kapcsolatos dolgokat, mert erre nekem is hamarosan szükségem lesz.

    Üdv!
    Lessy

  7. Ja, és a jogsihoz való vizsgálatnál a magyar asszisztens Tündibündi közölte, hogy “nem tudok belépni a gépbe… jaj, kell a TAJ szám!”

    Mondtam, van TAJ számom, csak fel van függesztve. Még szerencse, hogy nálam volt, mert így be tudott lépni a gépbe. Tiszta röhej.

    Szóval, ha külföldön élsz és adózol, de Magyarországon akarsz igénybe venni egy fizetős orvosi szolgáltatást, akkor legyen nálad a Taj számod! Akkor is, ha nem él!

  8. szia Gabi, koszi szepen h leirtad azt ahogyan zajlik minden Magyarorszagra utazas elotti bepakolas.De szinte mintha velunk lennel.
    A szomszedok mar volt olyan h rakerdeztek…koltoztok???
    azert megnyugtato h nem csak mi utazunk telis tele pakolt autoval pedig csaladi autonk van…Hahaha.
    pusza

    1. ez a kétlakiság velejárója :))) gyerekekkel tovább bonyolódik a dolog és nő a cuccok mennyisége :))))

Szólj hozzá!

