Tévé-kultúra

Mondiale

Az alábbi bejegyzést pont 4 éve, 2010. jún. 15-én írtam eredetileg.

De most ismét aktuális, ezért előreveszem.

 

“Nagyon aktuàlis vagyok :), tehàt mirol is ìrhatnèk, ha nem a fociròl?? De persze inkàbb alulnèzetbol, vagy oldalnèzetbol vagy valami ilyesmi. Ugyanis  nem arròl szeretnèk èrtekezni, hogy tegnap mennyire erőtlen volt az olasz csapat, vagy hogy mièrt fàjt Buffon hàta, netàn az egèsz estèt betöltő szakadò esőről – ezekhez elèg bekapcsolni a ràdiòt, fülelni a bàrban vagy a kollègàkat meghallgatni.

En inkàbb arròl ìrnèk,  hogy megy ez a szurkolàs dolog errefelè.

Törtènt ugyanis, hogy tegnap este elmentem sètàlni. Na ez mèg nem hìr önmagàban, de azt vettem èszre ùtkozben, hogy egyre több autò èrkezik a lakàsunkhoz (illetve az èpületkomplexumhoz, ahol lakunk). Mire visszaèrtem, az egyik földszinti  kertkapcsolatos lakàs nagyjàbòl 15 m2-es füvèn kb 20 szèk meg pàr plèd volt kitève – kapcsolòdò büfèvel ès tèvèvel. A kapuban nagy gyertya jelezte az utat befelè. Es màr gyülekeztek az alkalmi szurkolòcsapat tagjai (ùgy 25-30-an). Mi feljebb lakunk, szòval jò volt fentről nèzelődni… mìgnem èszrevettük, hogy tovàbbra is èrkeznek az autòk (a parkolò teljesen megtelt) ès  egy màsik kertkapcsolatos lakàsban is kèszülődnek. Ők viszont csalàdosak, tehàt komplett csalàdok èrkeztek 0-4 èves gyerkőcökkel. Ràadàsul nemcsak kivàgtàk a tèvèt egy hosszabbìtòval, hanem projektorral kivetìtettèk a pingpong-asztal tàblàjàra. Ekkor màr vigyorogtam, ez annyira olasz dolog volt, hogy sztereotìpiàk ide vagy oda, nem lehetett nem erre gondolni.

Az első olasz meccs a vilàgbajnoksàgon… mi lesz itt mèg, ha döntőbe jutnak???

Persze az egèsz meccs alatt nagy felhördülèsek, bìztatàsok, kàromkodàsok mentek egyhuzamban – ès sztereòban, lèvèn hozzànk kèpest jobbra ès balra van a kèt ominòzus lakàs.

Es hogy mennyire összekovàcsolò esemèny: fèlidőben, mikor èppen a gyerkőcök rajcsùrozàsàt nèztuk vigyorogva az ablakbòl, kètoldalon meg rögtönzött büfè ment, felszòltak a szomszèdok is, hogy ha van kedvünk, menjünk mi is meccset nèzni… (hozzàteszem, hogy 6 hònapja èlünk ott, de a köszönèsen ès baràtsàgos mosolyokon kìvul mès senkivel nem kerültünk közelebbi ismeretsègbe…eddig!)

Hàt ìgy megy ez errefelè….”

Azóta volt már egy EB is, ahol már rutinos résztvevők voltunk, így valahogy:ebSajnos közben többen elköltöztek, mások jöttek, de a feeling, az megvan…

Reklámok

4 thoughts on “Mondiale”

  1. Ez tetszik 🙂 Nálunk (délen, kisvárosban) fél kilenctől egyetlen autó hangját sem hallottam, holott az út az erkélyünk alatt található. Viszont a meccs vége után tíz perccel visszaállt minden a rendes kerékvágásba, azaz be kellett csuknom az erkélyajtót, különben az autóktól nem hallom magunkat. Meccs közben természetesen (nyitott erkélyajtóval) hallottam a szomszédos lakásokból kiszűrődni a szurkolás hangjait…

  2. A 8 èvvel ezelòtti vb meccseire kollektiven, fònòkòstùl vonultunk àt (kb 20-an) az irodàhoz legkòzelebb lakò kollèga lakàsàra, h nehogy lemaradjunk…ès csak csoportmeccsek voltak, illetve ha jòl emlèkszem, a legjobb 16 kòzti meccs, ahol aztàn kiestunk…a veresèg utàn lògò orral vissza az irodàba, persze kb 2 òràn keresztul meg sem csòrrent a telefon….Ja, ès azota sem làttam Firenzèt olyan kihaltan, mint akkor – kora delutan sem egy lèlek, sem egy autò az utakon…

  3. èn nem vagyok nagy focirajongò, nem szeretem igazàn, màr csak azèrt sem, mert nem talàlom igazsàgosnak, hogy milliòkat keresnek a labdarùgòk..ààà..Nem làtom az igazi èrdemet, de lehet, csak èn vagyok fogyatèkos.
    A 2006-os gyòzelmùket nèztùk òriàskivetìtòn, nem felejtem a Zidane “fejest” haha..
    Azt sajnàlom, a magyar foci ennyire kiesett màr a palettàbòl…(

Szólj hozzá!

