Étel - ital

Paradicsomos, olívás tészta

20140723_153927

Alap nyári tészta, kevés hozzávalóból. Bizonyíték arra, hogy az olasz konyha egyszerűségében nagyszerű – amit más országokban valamiért nem szoktak jól értelmezni.

Tehát a recept három-négy személyre:

– hagymát (1db apróra vágott) dinsztelek,

– majd hozzádobok egy jó fél kiló feldarabolt paradicsomot. Héjastul szoktam felhasználni, az egyszerűség kedvéért, de ha sok időtök és energiátok van, akkor előzetesen forró vízben megmártva le lehet hántani a paradicsom héját.

– mehet hozzá egy apróra vágott fokhagymagerezd is

– és ki ne maradjon a szintén feldarabolt (vagy egyben hagyott, kinek hogy tetszik) fekete olívabogyó. Erre a cálra sajnos nem jók a konzerv spanyol bogyók, érdemes rendes kimért, jó minőségű és erősebb ízű bogyót venni (otthon) (Oo-ban van előre dobozolt friss is).

Só, bors, esetleg egy csipet cukor (a paradicsom édességétől függően) még megy bele, aztán már csak főzni kell, kislángon 15-20 percet. Közben megfőzhetitek a spagettit (vagy más, akár rövid tésztás is). És sajt nélkül esszük, mert a sajt megöli a kevésbé markáns ízeket 🙂

Szép nyári estéket mindenkinek!

8 thoughts on “Paradicsomos, olívás tészta”

    1. Ha van nalatok esselunga, akkor ott van jo olivabogyo olive rosatelle picanti nevel ( vagy condite ha nem szereted a csipos izt).

      1. Esselunga itt nincs, de ha nagyon megerőltetem magam itt is találok jó olíva bogyót 🙂

  1. Én mostanában rákattantam a kapribogyóra, úgyhogy néha abból is bele szoktam dobni fél evőkanálnyit ebbe a nyári paradicsomosba.
    Volt egy időszak, amikor néha egy csipet fahéjat tettem bele, persze az már nem olasz, de egy kis változatosságot hoz 🙂

    1. Igen, kapribogyo mehet. En viszont olyan felis baratsagos viszonyban vagyok vele, mindig van otthon, de valahogy megsem hasznalom (eleget).

  2. Mifelénk (Livorno) hagyma helyett egy-két gerezd fokhagymát futtatunk meg nagyon kevés olajon a hagyma dinsztelése helyett. Érdemes kipróbálni, szerintem finom, és egy kicsit még könnyebb is talán. Egyébként szerintem is a legegyszerűbb tészta-ételek a legfinomabbak. 🙂

Szólj hozzá!

