Infrastruktúra

Kis olasz abszurd – adóhatóság

Az a helyzet, hogy ebben a nagy szabadúszóságban van nekem vállalkozásom is (partita iva). Mivel nemcsak ez van, és minden munkaforma más és más szabályozással él, kell nekem mindehhez egy könyvelő is. Még szerencsém is van vele, mert évente olyan kb. 1000 euróért megcsinál mindent (bevallásokkal együtt).

Egyébként nagyon önálló vagyok, magam intézem a számlázást, a leírandó dolgok számontartását, és – főleg- magam fizetem homebanking-on keresztül az adókat és járulékokat (amit nem vonnak le egyből a tiszteletdíjam / megbízási díjam, akármi kifizetésekor). Ezeket az adókat az F24 nevű adóipari nyomtatványokon kell befizetni (ezt a könyvelőm átküldi, amikor kell).

Mivel évközben is vonnak tőlem mindenfélére egy vagon pénzt, van olyan, hogy a nagyobb elszámolásoknál nulla euró adót kell befizetnem. De az állam ilyenkor is megköveteli tőlem, hogy egy nulla összegű F24 nyomtatványt bevigyek a rendszerbe.

Ezt eddig simán meg tudtam tenni az internetbankon keresztül.

Idén nem sikerült. Többedjére sem. Írtam a könyvelőnek, aki visszaírt, hogy nekik sikerül, próbáljam újra. De csak nem ment.

A naiv magyar ember általában elhiszi a méregdrága könyvelőjének, hogy igaza van, és hogy ért hozzá, de én már régesrég nem vagyok sem naiv, sem ennyire magyar 🙂

Tehát gugli rákeres, mi lehet itt. Két perc alatt megtalálom a néhány hónapja érvénybe léptetett szabályozást, ami szerint a a szende adózó nem mutathat be nulla eurós F24 nyomtatványt, hanem ilyen esetben el kell mennie egy könyvelőhöz vagy egy más, hasonló szolgáltatásban utazó céghez (pl. szakszervezetek irodái, ahol ilyen szolgáltatásokat lehet igénybe venni).

Az a nagy abszurd helyzet, hogy ha nekem véletlenül nem kell éppen adót fizetnem egy adott napon (mert mondjuk már 600x levonták minden bevételemből, túladóztam, ők tartoznak nekem), akkor jól megszívatnak.

Mert ti hogy neveznétek ezt? Ahelyett, hogy otthon, napközben, akármikor a kis netbankos hozzáférésemen keresztül bepötyögök pár adatot és ezzel letudom a dolgot, ehelyett menjek szépen (megy az idő meg a pénz is) a könyvelőmhöz, vagy a caf-ba, és fizessek a szolgáltatásért, vagy legalábbis kérjek szívességet valakitől egy olyan dolog miatt, amit simán meg tudnék én is oldani?

Bravo, már megint sokat tett az olasz állam alattvalói komfortjáért.

modello-f24-da-compilare-01-464x535

3 thoughts on “Kis olasz abszurd – adóhatóság”

  1. Na de Gabi, én azt hallottam az otthon élő honfitársainktól, hogy itt mindenki jókedvű, laza…. vagy mégsem??? Zzzzzzzzzzzzzzz… és vicsorgatom a fogam!

    Nekem kiküldtek egy papírt, hogy túlfizetésem van, ezért fizessek be 29 eurót, különben megbüntetnek 🙂 A könyvelő megpróbálja értelmezni…. Talán ma lesz eredmény.

    1. Haj, hát ilyen papír a páromnak is jött pár hete. Hogy aszongya tavalyelőtt túlfizett, azt az adóhivatal tavaly saját kezdeményezésre visszafizette neki, de most mégis adja vissza, büntetésestül (!).
      Telefonon érdemben nem tudott intézni semmit, amikor személyesen bement a hivatalba, akkor azt mondták, hogy nem kell vele törődni (!), nincs igazuk, nem kell neki semmit fizetni. És hogy ezt tudomásul vegye (legyen írott nyoma annak, hogy ezt mondták neki), írjon alá egy papírt ott, amiben ő nyilatkozik (!), hogy az ügyintéző szerint nem kell neki semmit visszafizetni.
      Na ez milyen??? 🙂
      Szerintem az olasz hivatalokba speciálisan toborozzák az embereket, minél kevesebbet értesz, annál nagyobb a lehetőséged, hogy bejuss…
      De egyébként igen, minden zöld, süt a nap, kék az ég :)))))

Szólj hozzá!

