Firenze

Egy nap Firenzében – sportosan

Igen, nyár van, mindenki nyaralást tervez. Sok esetben egy nagyobb utazás része a firenzei városlátogatás, és épp csak egy nap jut rá.

Mit érdemes egy nap alatt megnézni? Attól függ, milyen típusú turista vagy. Sorozat lesz tehát ebből az Egy nap Firenzéből, az első rész a sportos turistáknak szól, sok gyaloglással. Azaz egy nap a városban, de múzeumlátogatás nélkül.(Kattints a képekre, hogy jobban megnézhesd őket.)

A Santa Maria Novella elől indulunk, ahová a buszok, vonatok is beérkeznek, és ahol parkolni is lehet (igaz, méregdrágán: 3 euró/óra).

Délelőtt 9h – egy gyors kávé az állomáson, ez még nem a reggeli, de ha valaki már most fáradt, akkor egy gyors kávé belefér – olaszosan, azaz állva a tömegben.

1293546922_tn_caffe_al_bar

Innen felgyalogolunk a Via Nazionale-n a Mercato centrale-ig, azaz a piacig. Annak az első emeletén megejtjük a reggelit, ülve – briosche és kávé. Nagyon finom a mandulás (marcipános) croissant a  pékségben!

Mercato Centrale-ig

Ha a hasunk tele van, akkor tegyünk egy kört a piacon a reggeli forgatagban. Érdemes megnézni a halas részleget, és persze a felvágottakat, kenyereket, mindent, mi szem-szájnak ingere.

Ha ezt meguntuk, akkor irány az utca, végigmegyunk a Via dell’ariento-n, ahol folytatódik a piac, de már nem élelmiszert árulnak, hanem bőrárukat, kendőket, táskákat, ékszereket.

Jobbról elmegyünk a Medici kápolnák (Cappelle Medicee) mellett, amely kívülről is szép látvány, és máris a San Lorenzo templomhoz értünk.

Itt a térről (Piazza San Lorenzo) balra a Palazzo Medici Riccardi-t látjuk, ahol érdemes bekukkantani a belső udvarba mielőtt jobbra indulnánk a Borgo San Lorenzo-n, hogy a Keresztelőkápolnához (Battistero) érjünk.

A Dóm és a Keresztelőkápolna Firenze legfőbb látnivalói, A Keresztelőkápolna Paradicsomi kapuját kívülről megnézzük.

battistero

Ezután betérünk a Dómba (Cattedrale Santa Maria del Fiore vagy Duomo), ahol nem kell belépőt fizetni, de a kupola freskói csodálatosak.

Dom

Innen irány a harangozótorony – Campanile di Giotto, ahol 10 euróért és némi lábmunkával (néhány száz lépcső) csodás kilátást kapunk.

Már dél felé jár az idő, ezért elsétálunk a Piazza Repubblica felé, ahol megcsodáljuk a teret, a diadalívet, majd kis kitérőt teszünk a Palazzo Strozzi felé.

Strozzi

Ebédelni szeretnénk, így a Viale degli Strozzitól, étszelvén a Piazza repubblica-t a Via del Corso-n, majd a Borgo Albizi-n folytatjuk, mígnem balról megtaláljuk a Maestri di fabbrica-t, ahol 8 euróért egy büféebédet kapunk. Kicsit kifújjuk magunkat, mert a délután is sportos lesz!

Kettő körül indulunk újra neki, de még hiányzik az ebéd utáni kávénk, amit a Piazza San Pier Maggiore-n iszunk meg valamelyik bárban, és közben megcsodáljuk, hogy lesz egy templomból utca, és bekukkantunk a szép kis árkád alá, ami innen indul.

Továbbmenvén a Via San Pier Maggior-en, aztán jobbra a Via Giuseppe Verdi-n, elérünk a Santa Croce (Szent Kereszt) templomhoz. Egy kör a téren, elábrándozunk az ide nyíló teraszokon, majd a Borgo dei Greci-n visszaindulunk a Palazzo Vecchio felé.

A Piazza della Signoria-n friss vizet vételezünk (a Palazzo Vecchio oldalán, ingyenesen), majd körülnézünk, van mit nézni:

Piazza della Signoria

– Loggia dei Lanzi

– Palazzo Vecchio.

Ez utóbbi bejáratánál Dávid szobrot látunk (másolat), majd beugrunk a Palazzo Vecchio belső udvarába, megnézzük a freskókat (a Lotharingiai uralkodócsalád idejében fontos városokat találjuk, köztük Graz és Pozsony is).

Innen az Uffizi irányában indulunk el, és kiérünk az Arno folyóhoz.

Megcsodáljuk a Ponte Vecchio-t és a Corridoio Vasariano-t, már ami látszik belőle.

És átmegyünk az Arno-n, a Ponte Vecchio-n. Kötelező a fotózkodás a híd közepén!

A Via dei Guiccardini-n haladva elérünk a Palazzo Pitti-ig.

pitti

Fagyiszünet. Esetleg egy kávé a délutánhoz.

Lelkesebbeknek érdemes a Palazzo Pitti parkjába, a Giardino Boboli-ba befizetni a belépőt és egyrészt megcsodálni a csodás parkot, másrészt felmászni a Rózsakerthez, ahonnét két oldalra is csodás kilátás nyílik.

A Boboli kertet magunk mögött hagyva a Sdrucciolo De’ Pitti utcán indulunk lefelé, a Via Maggio-n egy pár lépés jobbra, hogy megnézzük Bianca Cappello házát. Majd vissza a Sdrucciolo-ra, és máris a Santo Spirito téren vagyunk.

cappello

A Santo Spirito-n benézünk a templomba, majd a Volume bárban iszunk egy frissítő italt, sőt, ha már fél hét lenne, akkor jöhez a Cabiria-ban egy aperitivo (8 euró egy ital és büfévacsora). Ha szerencsénk van (vagy türelmünk), akkor elkapunk egy helyet a teraszon, és onnan nézzük a tér esti mozgolódását.

Innen a Via del Presto San Martino-n, majd a Santa Trinitá hídon visszaindulunk az Arno másik oldalára. Útközben ne felejtsünk képeket készíteni a Ponte Vecchio-ról, ezúttal kicsit távolabbról.

A Via de Tornabuoni-n megcsodáljuk a luxusüzletek kirakatait, a Via della Sapada-n, majd a Via del Sole-n eljutunk a Santa Maria Novella templomig.

SMN

Innen vissza a kiindulópontra, és máris elszaladt a napunk.

Jó sétát Firenzében!

2 thoughts on “Egy nap Firenzében – sportosan”