Országjárás

Airbnb és az olaszok

Ha az olaszok valamibe beleszeretnek, akkor dőlnek a rekordok, elzúgnak a statisztikák: most épp az airbnb a kedvenc. Olyannyira, hogy a forgalmat tekintve világszinten a harmadikok az USA és Franciaország után. Ebben persze az expo is segít. 

A válság teszi, vagy csak divatban van? Régebben a családok második lakása/háza (ez igen gyakori jelenség errefelé, mert a legbiztosabb befektetés az olaszok szemében még máig az ingatlan) üresen árválkodott, kivéve, amikor nyáron 1-2 hónapra végre odaköltözött a család, nyaralni, pihenni, esetleg hazamenni (mert mondjuk elköltöztek délről munkakeresőben, de megmaradt az ingatlan). Luxus volt ez bizony, amit talán ma már kevésbé engedhetnek meg maguknak.

Észrevették, hogy ki lehet ezt használni, és a tengerparti nyaralókat, vagy városi üres lakásokat kiadni a turistáknak. Főleg, hogy az airbnb ideális platform a kereskedésre.

Az airbnb 2011-ben Kaliforniában született, és nagy karriert futott be az elmúlt években. Olaszországban a kiadó lakások/szobák/házak száma e pillanatban több, mint 150.000, 99%-kal több, mint egy éve.

Ezzel, ahogy már írtam is, harmadik a világon a forgalmat tekintve.

A nagymama régi tetőtéri lakása egyszercsak városi loftként tűnt fel a neten, a vendégszoba valóban vendégeket szállásol el (hetente másokat), és a tulajdonosok máris kicsit könnyebben néznek szembe az ingatlanadóval, a megszűnő munkahelyekkel, vagy a hosszabbtávú lakásiadás rémével.

A közvetlen kolléganőm tavaly óta két családi birtokot is feltett a netre, egy a tengernél, egy onnan 40 km-re árválkodott évhosszat, most pedig egymást érik a külfödiek, imádják a helyet, ők pedig fúrnak, faragnak, lelkesen dekorálnak, és naptárat egyeztetnek. Az is előfordul, hogy a már létező agriturismo-kat teszik fel a tulajdonosok az airbnb-re IS, mert minél több a hirdetési felület, annál jobb lesz a kihasználtság.

És egy kis statisztika:

  • az Olaszországba érkező airbnb-s átlagutazó 34 éves
  • az olasz vendégfogadók átlagéletkora 42 év,
  • 56%-uk nő
  • és persze az olaszok is utaznak, leginkább ezekre a helyekre: Párizs, Milánó, Barcelona, London, New York
  • ha Olaszországon belül maradnak, leginkább ezeket a helyeket keresik: Milano, Róma, Firenze, Torino, Salento

Egy lakás (4-6 főre) átlagára egy hétre Torinoban kb. 228 euro, Velencében 563, Rómában 341, Milánóban 422. 

Az Airbnb jelenség fellendítette az adótanácsadók és könyvelők bizniszét, sok munkát ad a takarítónőknek és a felújító brigádoknak, nem beszélve az IKEA bevételéről 🙂

De mivel már hatalmas a kínálat, nem elég egy semleges alapberendezésű lakást összehozni, jobban eladható a hely, ha megkapó neve, érdekes története van, és nem utolsósorban különleges stílusa. Ja és persze a profi képek is fontosak!

Az olasz vendéglátóiparnak kb. egy millió szobája van. Ennek már most legalább 15%-át teszik ki az airbnb-n található szállások. Természetesen a hotelek érdekvédelmi szövetsége, a Federalberghi szabályozást követel (ismerős ez az uber esetéből?), és sokan a lakáskiadók adóelkerülését is emlegetik. Ami sajnos igaz, nem függetlenül attől, hogy az adóelkerülés nemzeti sport errefelé. Maga az airbnb minimális bevétel után adózott tavaly, az, hogy a lakástulajdonosok mit csináltak, senki sem tudja…

Mindenesetre hajrá, itt a nyár, utazzatok! 🙂

Airbnb

Reklámok

Szólj hozzá!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s