Étel - ital

Spenóttal és ricottával töltött tészta paradicsomszósszal

Pont olyan hosszadalmas elkészíteni, mint leírni:)

De finom, és időnként megéri rászánni az időt. Vagy annyit kell belőle csinálni, hogy sokaknak elég legyen /sokáig kitartson. Ja és pl. előző este is el lehet készíteni, és ebéd / vacsora előtt csak megsütni.

Több vonalon támadunk:

Paradicsomszósz. Ez tényleg egy egyszerű szósz, de a titka abban van, hogy hosszan főzzük kislángon. Ezért én szoktam belőle egy jó nagy adagot készíteni, és kiporciózva lefagyasztani. Ha ilyen van a hűtőben, akkor máris spóroltunk egy jó órát.

Ha nem akkor így kell elkészíteni: egy/két (salotta)hagymát apróra vágok, olívaolajon megdinsztelem. Utána jöhet bele a mutti paradicsomlé egy üveggel (ha fagyasztásra készítem, akkor kettővel is). Van, hogy a darabos paradicsomkonzervből készítem, a paradicsomokat eldarabolva, mielőtt ráöntöm a hagymára. Mindkét esetben az üveget átöblítem vízzel és azt is hozzáöntöm.

Ha nagyon nyár van, és sok időm van, akkor rendes paradicsomból is el lehet készíteni (a héját lehúzva). Sózni és borsozni kell, majd egészen kislángon jó egy órát főzni, de a kettő még jobb (időnként keverni kell).

Az az igazi, ha a hagyma annyira elfő, hogy nem is vesszük észre benne a darabokat. Kb. így fog kinézni a darabos paradicsomból készült: 20161023_115748

Töltelék: egy kis olajon spenótot dinsztelek: én mondjuk 4 jó marékot szoktam két főre, ha friss a spenót, ha mélyhűtött, akkor kb. 15 dkg-t. Hozzádobok pár fokhagymagerezdet, amit a végén kiveszek majd belőle.

Amikor a spenót lehűlt egy kicsit, összevágom apróra (az edényben lehetőleg), majd mehet hozzá a ricotta (15-20 dkg).

Ricottából én csak a juhtejből készült ricottát (ricotta di pecora) használom, de sokan szeretik az enyhébb ízű tehéntejes ricottát (ricotta vaccina). Sózom, borsozom és jó két-három kanál reszelt parmezánt is adok hozzá.

Nekem most így nézett ki, mert szeretem, ha túlteng benne a spenót. Vendéglőben és boltban árult tésztákban inkább a ricotta fehérje látszik. 20161023_115745

Ha ez megvan (sőt, akár párhuzamosan is, csak jól kell az időket kiszámítani), mehet a tészta főni. Én ezeket használom:

Risultati immagini per conchiglione
Conchiglione – nagykagyló
Risultati immagini per conchiglione esselunga
Ez is conchiglione, csak körbeér a tészta. Ami a főzéskor úgyis eltörik.

Ezek mind vastag és nagy tészták, tehát nem elég a 10 perc, inkább 20-ig főzzük sós vízben. Ne higgyétek el, hogy félig kell megfőzni, majd a sütőben jó lesz, nem lesz jó.

Kettőnkre 8-10 db-ot szoktam megfőzni.

Amikor megvan, leszűrjük, átmossuk hidegvízzel a szűrőben és lehet tölteni. Mivel a fenti conchiglione tészta a keskenyebb részeken eltört, azokkal szépen kirakom a puzzle-t, nem fog látszani a végeredményen.

Az edényt, amibe majd beletesszük a tésztát, kikenjük szósszal: 20161023_115752

Aztán mehet bele a töltött tészta egymás mellé szorosan. Erre jön rá a szósz ismét. Így néz ki sütés előtt.

20161023_121351

Valaki paradicsomszósz helyett besamelmártással készíti, az időtakarékosabb megoldás, de én kevésbé szeretem.

Előmelegített sütőben (160 fok légkeverésesen) fél órát sütöm letakarva. Utána rászórok egy jó adag parmezánt, felemelem a hőfokot és még egy 10 percet sütöm, amíg megolvad és megpirul a sajt a tetején.

Nekem ilyen lett (khm, a nagy részét már megettük, mire eszembe jutott, hogy fényképezni kellene :).

20161023_130618

De olyan is lehet, mint az alábbi képeket, amelyeket a neten találtam. Igazándiból a töltelék is lehet sokféle: gombás, sonkás, sajtos, padlizsános…. lényeg, hogy mindig legyen valami krémes hordozóanyag (ricotta, besamelmártás), és minden (zöldség) összetevőt előre megfőzzünk.

Risultati immagini per conchiglione esselunga Risultati immagini per conchiglione esselunga

 

Risultati immagini per conchiglione esselunga

2 thoughts on “Spenóttal és ricottával töltött tészta paradicsomszósszal”

Szólj hozzá!

